• Fanny_89

Födelsedagspresent, ölprovning?

Jaha då fyller pojkvännen år och önskar sig ingenting.. ????

Snäppet över 30 (fyller inte jämt). Har intresse fotboll och idrott. Tycker sig ha allt han behöver till sin träning. Parfym, kläder mm har han redan fått vid andra tillfällen. Inredning är inget för honom, inte heller nåt till bilen eller liknande. Resa är redan inbokat.

Funderar på en upplevelse. Någon som provat ölprovning? Gärna kring västkusten o Gbg.

Eller har ni andra tips? Så mottages dess tacksamt ????

• Svar på tråden Födelsedagspresent, ölprovning?
  • Birgitta02

Upplevelser är alltid skoj. Själv tycker jag dock det där med vin- resp ölprovning är lite trist. Men det är ju jag. Jag gav min son en racerupplevelse i Gbs skärgård. 50 knop i gummibåt. Han tyckte det var jätteskoj. Bilracing (att själv få köra) hade säkert också uppskattats. Eller jag VET att det gjort det. Jag och min dotter fick just vinprovning av sonen. Men vi ökade på ett par hundralappar och bytte till massage istället.

Om han gillar fotboll så varför inte ett årskort till de matcher som hans eget lag spelar i Allsvenskan?

• Carambolan

För priset av en "ölprovningsupplevelse" får man många olika öl på systemet. Om han inte är genuint intresserad av teorerisk kunskap om olika sorters öl, som en guide kan förmedla, så hade jag satsat på att ordna en egen ölprovarkväll med mat och snacks, för honom och kanske för några av era vänner.

• Fanny_89

Tack för svaren. Ja en egen ölprovning hemma kanske är bättre och mer värt pengarna. ????

Någon som var fler tips på present? ????

• BuoBä

Jag har varit på ölprovning på Rådanäs, det var rätt trevligt. På hemsidan har de bara info för gruppbokning, men kontakta dem eller kolla Facebook för med jämna mellanrum har de tillfällen man kan boka in sig på som privartperson/enstaka deltagare.

radanas.se/event-1/

Svar på tråden Födelsedagspresent, ölprovning?