• columbus

Påbörja bebisverkstad under 2017

Hej! Ny här på forumet och undrar om det är någon mer som planerar att påbörja bebisverkstad under 2017? Här verkar det vara först då som det är aktuellt (själv hade jag kunnat tänka mig att börja försöka bli gravid redan igår men min andra halva håller inte med, därav väntan).

Känns såklart som en evighet till 2017 (sommaren dessutom) men det kanske finns andra som också har liknande planering, så vi kan hjälpas åt att klara den lååånga väntan? :)

• Svar på tråden Påbörja bebisverkstad under 2017
  • Annaspilar

Jag och min sambo har pratat om att börja försöka då. Men jag har inte riktigt fått klara besked om vad han känner, vill och tycker.

Jag känner som dig, jag vill försöka redan nu. Men eftersom man är två så får jag behärska mig lite. Dock har min längtan blivit extremt stor så jag pratar om det hela tiden och är rädd för att skrämma bort honom.

• columbus

Jag förstår precis vad du menar! Min sambo har till och med sagt att han har börjat fundera på det på allvar men blir "anti" varje gång jag nämner det. Det är ju sååååå svårt att vara tyst när man längtar så galet mycket. 

• Annaspilar
    columbus skrev 2016-04-18 20:56:58 följande:

Jag förstår precis vad du menar! Min sambo har till och med sagt att han har börjat fundera på det på allvar men blir "anti" varje gång jag nämner det. Det är ju sååååå svårt att vara tyst när man längtar så galet mycket. 

Sen är jag rädd för att inte räcka till, ansvaret skrämmer mig men ändå så finns längtan där. Jag har försökt prata med min sambo men har är lite på distans för att det är hans sätt att hantera saker på.

Vi har en var sin diagnos och det kan bli komplicerat ibland, men vi är så öppna med varandra och noga med kommunikationen. Bara det att vi hanterar saker på olika sätt och ser på olika sätt. Sen är jag hans första seriösa så det är lite att jobba med.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstad under 2017