Bråket blir till KAOS!
Min dotter är ovän med sin före detta bästa kompis och bråket är på väg att urarta totalt. Som mamma börjar jag bli orolig. Vad de är osams om ids jag inte ta upp här, men de är i alla fall osams. De har såklart berättat detta för sina vänner och nu har andra börjat lägga sig i, dvs deras vänner. Tjejen som min dotter är ovän med har fått hat på sociala medier (anonymt hat), vet inte om de kommer gå till polissak med detta. Hatet handlar i alla fall om bråket mellan henne och min dotter. Min dotter säger att hon inte har skrivit något hat till henne eller bett nån av sina kompisar att göra det heller, och jag tror på min dotter, för hon är nog smart att inte göra det. Man förstår ju i alla fall att det är nån/några av min dotters kompis/kompisar som skrivit.
Min dotter är rädd för att tjejen hon är ovän med ska skicka folk efter henne som ska göra henne illa. Om detta inträffar kommer jag dra in polisen, omedelbart. Såklart. Min dotter har blivit spottad på, fått höra slyna efter sig och fått en cigg kastad på sig av kompisen till tjejen hon är ovän med.
Jag känner att det hela börjar bli kaos. Jag vet som förälder inte vad jag ska ta mig till. Och att de går i samma klass gör ju inte saken bättre. Tjejen hon är ovän med studerar dock hemma nu. Funderar på att ringa till hennes mamma och försöka prata om det här, eller ska man låta dem reda ut detta själva?
Är helt förvirrad. Vet inte vad jag ska göra.