• Anonym (Anonym (L))

Hjälp mig vad ska jag säga

Mina föräldrar är skilda och dom har båda träffat nya som har flyttat in. Mina föräldrar bråkar mycket och dom ör skilda. Jag är 14 år och jag blir som en bud bärare mellan dom och det tycker jag är hjälte jobbigt. Jag har problem med min vikt och det påverkar hur jag mår. Och NÖR dom säger saker jag ska säga till den andra blir jag ledsen och det gör art jag blir deprimerad och små äter. Men nu till mina styvförälder. Min mamma har träffat en kille som är snälla men han ör aldrig hemma så jag känner honom inte så bra. Men den min pappa har träffat ör ju sjuk. Hon har städ mani och städar varje dag och jag byter bostad varje söndag så när jag är hos min pappa säger hans sambo att jag ska städa och det är klart att man ska städa men ungefär varannan dag steriliserar hon huset så det ör som att vara hos en tandläkare. Jag gillar henne inte men min pappa har nyligen förlovat sig med henne och jag kan ju inte bara säga att jag inte gillar henne ????hur ska jag göra????

• Svar på tråden Hjälp mig vad ska jag säga
  • Anonym (förslag)

Jag tycker du ska skaffa en bok och skriva kontaktbok på och ge till dina föräldrar. Säg att däri får de skriva det de vill ha sagt till den andra och så tar du den med dig när du byter hem.

Det är säkert jättesvårt att säga ifrån till sina föräldrar, men ibland måste man för att inte gå under själv.
    Ta kontakt med skolans kurator så har du någon som BARA är på din sida. Jag pratade med kurator i din ålder när jag hade det tufft hemma och det var jättebra för hon brydde sig inte om mammas eller pappas sida av saken, bara min. I mitt fall kunde hon tala med mina föräldrar, men jag vet inte om det är vanligt att de gör det åt en, du kan ju fråga

Ta upp städningen och att de använder dig som mellanhand, det är inte ok att ett barn ska behöva vara mellanhand, utom i undantagsfall och i 'glada' ärenden som tex 'bjud in pappa till kalaset hos oss på söndag'.

• Anonym (Anonym (L))

Tack så mycket det var en bra idé <3

• Anonym (Anonym (L))

Tack så mycket<3

Anonym (Anonym (L)) skrev 2016-04-16 09:26:13 följande:

Mina föräldrar är skilda och dom har båda träffat nya som har flyttat in. Mina föräldrar bråkar mycket och dom ör skilda. Jag är 14 år och jag blir som en bud bärare mellan dom och det tycker jag är hjälte jobbigt. Jag har problem med min vikt och det påverkar hur jag mår. Och NÖR dom säger saker jag ska säga till den andra blir jag ledsen och det gör art jag blir deprimerad och små äter. Men nu till mina styvförälder. Min mamma har träffat en kille som är snälla men han ör aldrig hemma så jag känner honom inte så bra. Men den min pappa har träffat ör ju sjuk. Hon har städ mani och städar varje dag och jag byter bostad varje söndag så när jag är hos min pappa säger hans sambo att jag ska städa och det är klart att man ska städa men ungefär varannan dag steriliserar hon huset så det ör som att vara hos en tandläkare. Jag gillar henne inte men min pappa har nyligen förlovat sig med henne och jag kan ju inte bara säga att jag inte gillar henne ????hur ska jag göra????

• Jagheterelly

Brukar du städa efter dig själv till exempel plocka bort tallriken från bordet och bädda sängen? Mer än så ska du inte behöva städa bara för att din styvmamma har städmani! Du kan till exempel säga till henne att dina föräldrar har lärt dig att städa så som du gör och du tycker att det räcker. Du ska inte behöva anpassa dig efter henne. Har du pratat med din pappa om det? Vad säger han isåfall?

• tantamantan

Lite mer tycker jag nog det bör städas Sitt eget rum iaf och kanske hjälpa till med något annat i hemmet med, det beror lite på hur ofta som TS är hos sin pappa.

• Anonym (Anonym (L))

Ja det brukar jag

Jagheterelly skrev 2016-04-17 20:34:13 följande:

Brukar du städa efter dig själv till exempel plocka bort tallriken från bordet och bädda sängen? Mer än så ska du inte behöva städa bara för att din styvmamma har städmani! Du kan till exempel säga till henne att dina föräldrar har lärt dig att städa så som du gör och du tycker att det räcker. Du ska inte behöva anpassa dig efter henne. Har du pratat med din pappa om det? Vad säger han isåfall?

Svar på tråden Hjälp mig vad ska jag säga