• Satansjävlaskit

Sexlusten försvann efter p-piller

Min fru åt p-piller i ca 10 år, under denna tid var hennes sexlusten likadan som innan hon började äta dem. Efter att hon slutade, främst pga ålder, så kände hon liten eller ingen sexlust, vilket jag har full förståelse för. Men med tiden trodde vi båda att sexlusten skulle komma tillbaka, men de blev tvärtom...sexlusten försvann ????. Idag har vi haft "sex" 1 gång på 6 månader, då jag tillfredsställde henne....sen försvann lusten igen!? Vi har pratat om "problemet" några gånger men tyvärr händer inget. Förr var hon väldigt kramig & ville ha närhet när vi ex låg i soffan, men även detta behov har försvunnit ganska ordentligt. Mina tankar går mot att hon inte tänder på mig längre, har hon hittat någon bättre eller liknande?? Men otrohet är jag 100 % säker på att hon inte är...ändå kommer de tankarna....att hon inte tänder på mig längre kan jag i så fall köpa men förutom detta så har vi ett jättebra liv & pratar hela tiden om framtiden & alla planer vi har. Min egentliga fråga är väl...finns det någon som upplevt något liknande & i så fall hur länge tog det innan er/ er partners sexlusten kom tillbaka? Jag börjar bli kraftigt frustrerad & vet inte vad jag ska göra? Ska jag acceptera ett sexlöst äktenskap/ liv? Skilsmässa vill jag inte ens fundera på, förutom avsaknaden av sex så älskar jag henne över allt annat...men negativa tankar & funderingar dyker upp oftare & oftare tyvärr. Alla råd & funderingar från er är välkomna...tack på förhand

Svar på tråden Sexlusten försvann efter p-piller