• Anonym (mamma)

Första kontakt, olämplig förälder.

Hej, jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga och tänkte att lättaste vägen är nog att fråga här innan jag agerar.

Lite kort bakgrund, pappan till mina barn och jag är separerade sedan ca 1 och ett halvt år tillbaka, han har väldiga problem med sitt liv både med jobb bostad alkohol droger och psykiskt.
    Han har haft varannan helg umgänge med barnen då han bor hemma hos sin mamma och som jag har fått berättat för mig är att han sköter sig när barnen är där. Mina barn älskar att vara hos pappa och saknar honom, därför har jag låtit dom vara där.
    Mycket har hänt när vi fortfarande bodde ihop, våldsamheter framför allt när han dricker.
    Förra helgen hör hans äldsta dotter av sig till mig (alltså mitt förra bonusbarn) och är helt uppriven, då har han gett sig på henne återigen (finns även en gammal dom om misshandel på henne och mig) mest verbalt men har kastat en flaska mot henne och sparkat henne i ryggen på sätet i bilen, han satt bakom.. hotat att ta livet av henne och hennes pojkvän osv osv..
    Jag lyckades få henne att åka därifrån hem till mig samt hans mamma.
    Hon gjorde en anmälan och igår höll dom förhör, hon är ju såklart livrädd för hans reaktion när han får veta.Jag står bakom henne i alla lägen.
    Men nu till den stora frågan.. Jag behöver hjälp och vägledning hur vi ska göra med våra barn, mina barn ska aldrig någonsin få se och uppleva det hans andra barn har fått se.
    Var vänder jag mig? Hur går allt tillväga?
    Jag vill också vara klar och tydlig med att min högsta önskan är att han ska få hjälp och bli en sån bra människa han bara kan för barnens skull, jag vill inte ta barnen ifrån honom som en hämdaktion, jag vill bara att mina barn ska vara trygga. 

• Svar på tråden Första kontakt, olämplig förälder.
  • Anonym (Lisa)

Är så stolt över dig att du hjälper o beskyddar flickan så mycket. Väldigt modigt gjort både av dig och henne.
    Prata med familjerätten hur saken ligger till att du är rädd och så . Sen kan be om hjälp på soc om ett övervakat umgänge när han har barnen.
    Lycka till och massa styrke kramar till dig o flickan <3

• Anonym (mamma)

Tack snälla Lisa, det värmer. Okej så jag kollar efter numret till familjerätten i kommunen och det är dom som hjälper mig vidare?
    Tack snälla för ditt svar!

• Anonym (Lisa)
    Anonym (mamma) skrev 2016-04-14 10:28:11 följande:

Tack snälla Lisa, det värmer. Okej så jag kollar efter numret till familjerätten i kommunen och det är dom som hjälper mig vidare?
    Tack snälla för ditt svar!

Prata med familjerätten dem kommer att förklara hur du kan göra. Kram
  • Anonym (mamma)

Tack Lisa. Jag har ringt dom nu och dom ska boka in oss på ett möte där. Jag får än sålänge vägra att mina barn åker dit, så får vi se sen vart det leder. Tack för dina svar! Kram

Svar på tråden Första kontakt, olämplig förälder.