• Orolige Ove

Vår rätt att äga vapen.

Vi måste alla agera för att Sverige ska rösta rätt och rösta FÖR vår rätt att äga vapen vid omröstningen i EU i juni! Bara bestämma sig nu om du eller bara brottslingar ska ha vapen - polisen kommer inte att kunna skydda dig.

Vakna och sprid detta budskap!

Familjeliv - finns det några män här? Eller kvinnor med ngt annat än ägglossning i huvudet?
  • Svar på tråden Vår rätt att äga vapen.
  • Anonym (Jägare)

Vaddå "du eller bara brottslingar"? Sverige har väldigt hög vapentäthet. Jag är oerhört glad att den kommer i kombination med licenser och vapenskåp.

• Anonym (Wtf)

Det är inte fredag än.....

• Anonym (Försvara dig, konvertera eller dö)

Det är tryggt i de delstater där vapen är tillåtna. Det är farligt där vapen är förbjudna, Chikago, New York.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Försvara dig, konvertera eller dö) skrev 2016-04-13 22:13:37 följande:

Det är tryggt i de delstater där vapen är tillåtna. Det är farligt där vapen är förbjudna, Chikago, New York.

Oj, här har vi en som lever i fantasivärlden och har noll koll på verkligheten.

Är det inte farligt i Chikago? Är det inte tryggt i Nebraska? Jag börjar tro att många på Familjeliv helt enkelt är lite ...halvdumma?

• flygrl
    Anonym (Försvara dig, konvertera eller dö) skrev 2016-04-13 22:13:37 följande:

NYC va tidigare en mycket farlig stad men e numera en stad med låg kriminalitet där man kan känna sig trygg. Särskilt med tanke på stadens storlek.
    Chicago däremot e betydligt våldsammare :/

Så..? Vill du ha vapenförbud här som i Chicago ?

• flygrl
    Anonym (Försvara dig, konvertera eller dö) skrev 2016-04-14 01:02:43 följande:

Så..? Vill du ha vapenförbud här som i Chicago ?

Frågar du mig, cowboy? ;)
  • Aniiee
    Anonym (Försvara dig, konvertera eller dö) skrev 2016-04-14 00:15:25 följande:

Är det inte farligt i Chikago? Är det inte tryggt i Nebraska? Jag börjar tro att många på Familjeliv helt enkelt är lite ...halvdumma?

Väldigt vanskligt av dig att jämföra en storstad, nej, metropol, med metropolens demografi, historia, speciella förutsättinigar, med mera, med en hel. rural delstat. 

Det är sant att det finns mer vapen i Nebraska (som är en stat där många livnär sig på jakt och jordbruk), än i Chicago per capita, men det finns mer fattigdom, mer utanförskap, mer gängkrig, mer....

Om man istället jämför New York City med till exempel London så får man nog ett rättvisare svar om man som  privatperson bör ha vapen hemma eller inte.
    Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
Svar på tråden Vår rätt att äga vapen.