Det gick efter mycket om och men bra och har fått ett toppenfint embryo tillbaka :) :)
Och vi hade ett par till som såg ok ut så har vi tur så KANSKE det kan bli något till frysen, för första gången!
Tyckte nästan lite synd om läkaren som gjorde ET, för han kände en viss tveksamhet, finns faktorer som talar både för och emot och egentligen ville han ta det säkra före det osäkra och göra en totalfrys. Men han förstod mig också, vi har sköra embryon och aldrig tidigare fått något till frysen, och då jag så tydligt förespråkade att jag vill göra ET, blodproverna och vul var ok, och jag aldrig tidigare blivit överstimulerad så gick han med på det :)
Och jag sa att jag är väl införstådd i att det finns en ökad risk för överstimulering men att jag tar den risken och ska se till att ta det extra lugnt och vara vaksam på minsta lilla symptom. Tidigare gånger har jag kunnat leva som vanligt efter ET så det här är ju lite nytt, får påminna mig själv med jämna mellanrum att sänka mitt tempo :)
Ja, det här med äp upplevs verkligen olika. Själv tycker jag att det känns litegrann men inte alls så farligt. Så då kanske det inte skulle vara så jättejobbigt för min del (nu hoppas jag såklart slippa det) :) Tycker faktiskt ET är värre, så obehagligt och bökigt.
Fragminsprutan låter dock värre, usch! Tjocka och inte vassa kanyler och att ta det på sig själv i magen. Hur ofta och hur länge fick du ta det? Låter väldigt jobbigt, hoppas slippa det, nu blir jag ännu mer motiverad att ta det lugnt!
Tack så mycket för att du tog dig tid att berätta hur det var för dig med överstimulering och även för peppningen!