• Februari2013

Fler med BF som vill sätta igång förlossningen nu!!

Hej!

Går nu in i v 40 och vill så gärna att bebis ska titta ut nu!!! Födde min första son i v 39 så känner att jag går på övertid även om jag inte borde känna så.

Är sugen på att testa alla husmorsknep för att sätta igång förlossningen!

Finns det fler därute som har BF omkring dessa dagar och vill testa olika knep för att få fart på förlossningen?

Har hört om:

Hallonbladste

Ananas

Mirakeldrycken

Ricinolja

Färdknäppen

Zonterapi/fotmassage

Har ni testat någon av dessa metoder eller kanske någon annan metod?

• Svar på tråden Fler med BF som vill sätta igång förlossningen nu!!
  • Topcom

Hehe kul att du gick barn i feb 2013, fick jag med :) hade bf nu den 7 april så jag är på 40+3 idag! Den här tiden efter bf är så mentalt påfrestande!

• Topcom

Provade förresten färdknäppen igår kväll, får se om det ger resultat under dagen.. Ricinolja har jag hört att man ska vara riktigt försiktig med, om du ska prova det så undersök noga riskerna innan!

• Februari2013

Jaha vad roligt då ligger vi verkligen i samma faser! :)

Ja väntan är det absolut värsta, speciellt efter bf kan jag tänka mig.

Spännande då får vi se om färdknäppen fungerar för dig. Tänkte själv testa det ikväll.

Ricinolja har jag läst om och det verkar inte direkt trevligt. Vågar mig nog inte på riskerna som kan följa men har en vännina som utan direkta problem satte igång sin förlossning på det sättet men provar nog själv de mindre riskfyllda alternativen. Ska ta en snabb promenad i eftermiddag också och se om det hjälper.

Topcom har du fått några känningar än som tyder på att något är på g iallafall?

• Topcom
    Februari2013 skrev 2016-04-11 15:38:53 följande:

Jaha vad roligt då ligger vi verkligen i samma faser! :)

Ja väntan är det absolut värsta, speciellt efter bf kan jag tänka mig.

Spännande då får vi se om färdknäppen fungerar för dig. Tänkte själv testa det ikväll.

Ricinolja har jag läst om och det verkar inte direkt trevligt. Vågar mig nog inte på riskerna som kan följa men har en vännina som utan direkta problem satte igång sin förlossning på det sättet men provar nog själv de mindre riskfyllda alternativen. Ska ta en snabb promenad i eftermiddag också och se om det hjälper.

Topcom har du fått några känningar än som tyder på att något är på g iallafall?

Nää ingenting hände efter färdknäppen :( nu ligger jag här och väntar fortfarande på bebisen! Aaarrggghhh!!!

Jag hade känningar för ett par dar sen och trodde ju det var på g, men icke :/ hur går det för dig? Har du testat något som ska sätta igång fl?
Svar på tråden Fler med BF som vill sätta igång förlossningen nu!!