Anonym (L) skrev 2016-04-11 08:59:43 följande:
Alla par anser olika, för vissa är mejlkontakt med någon annan otrohet, för andra inte. Jag anser personligen att man måste få ha vänner av de motsatta könet och så länge man inte sitter och fnittrar där hemma och smsar fram och tillbaka hela tiden hade jag tyckt de va ok. För att de ska va otrohet för mig ska de vara någon slags sexuell kontakt, även om den sker i skrift och inte fysiskt. Så länge du inte träffar denna kvinnan och håller mejlkontakten på en ytlig nivå kan jag tycka de är ok.
Det är ju precis så jag menar. För mej är otrohet sexuell kontakt ,men för många andra "experter " är otrohet att göra som jag undrar över. Jag skulle nog hålla det på en hemlig nivå och inte berätta för sambon, för så länge det inte förekommer sexuell kontakt så tycker jag att det inte är nåt att berätta om. I "experternas" förhållanden verkar ju allt hållas öppet. De kan inte gå ut och dansa med motsatta könet utan att berätta för sin partner om det. För mej verkar det som om de har varit otrogna nångång och vill förekomma med att berätta OM nån sett dom.
Jag har fått massor av mejl på arbetet från kvinnliga kollegor utan att berätta det hemma,och det har innehållit ibland mer än jobbrelaterat,dock inget med anspelning på sex.
Så varför måste allt handla om sex för dessa "experter"?