• Bidroni76

Ärr på v bröstet efter operation

Hej,

Gjorde min första mammografi i mitten av december men blev återkallad till Bröstmottagningen då de hade sett en "skugga" i vänstra bröstet. Det gjordes en biopsi direkt vid återbesöket.
    I Januari opererade de bort "skuggan", som skickades på noggrannare analys och några veckor senare fick jag besked om att den var godartad, tack och lov!

Nu har jag dock världens fulaste ärr efter operationen och känner mig väldigt obekväm med detta, inte minst för min man som jag vägrar visa mig för. Släck lampa för min del tack!!

Är det nån som har varit med om samma sak och som har anmält detta till försäkringsbolaget som vanprydande ärr? kan man få ersättning för detta?

• Svar på tråden Ärr på v bröstet efter operation
  • Fia 28

Ärret måste väl vara minst 1 år (eller var det kanske 2 år?) gammalt innan man kan söka ersättning. 

• Josefin 086

Minst ett år ska ärret vara fick jag till svar.
    Sen fick jag skicka in kort å skriva vad som hänt. Fick ersättningen på kontot från försäkringsbolaget

• BandAnna

Varför vägrar du visa dig för din man? tror du inte han skulle tända på dig bara för ett ärr? 

Det känns lite som att du behöver hitta din självkänsla om ett ärr på bröstet slår ner dig så mycket. 

Svar på tråden Ärr på v bröstet efter operation