• Anna b1979

Men va f*n

Åhhhhh blir så sur.......

Har en massa annonser ute på blocket och en del bortskänkes bla en stor studsmatta och va skickar folk.....jo att vi ska sätta ihop den mätta exakt på mm, mäta fjädrarna med mera. Den är för f*n till bortskänkes ca mått får dom men ja tänker inte sätta ihop skiten igen.

Har även en massa (lådvis) vhs filmer till bortskänkes då var där några som skicka och ville att jag skulle leta genom alla för att se OM jag har en specifik film. Bad/skrev till dom snällt att dom var välkomna hit och själv kolla.... då var jag oförskämd!!!!!

Åhhhhh blir knäpp

Vad är det med folk

• Svar på tråden Men va f*n
  • viseversa

Ja du finns många idioter. Var en tjej på fb "köp och sälj" sida som ville ha en vagn för högst 1000:-. En annan kvinna sa att hon hade en men bodde en bit bort. Första tjejen sa att "du får köra hur den så ska vi se om jag kan köpa den" haha helt galet.

• Anna b1979
    viseversa skrev 2016-04-10 08:32:59 följande:

Ja du finns många idioter. Var en tjej på fb "köp och sälj" sida som ville ha en vagn för högst 1000:-. En annan kvinna sa att hon hade en men bodde en bit bort. Första tjejen sa att "du får köra hur den så ska vi se om jag kan köpa den" haha helt galet.

Snacka om fräck
  • viseversa
    Anna b1979 skrev 2016-04-10 08:35:14 följande:
    Snacka om fräck
    Haha ja. Tycker nästan det är kul att det finns såna människor. Har också fått förfrågningar om vi kan bära ner soffan för tre trappor till köparen eller fräcka prutningar. Hade en overall ute. En p.o.p overall som var använd högst tre gr då vi köpt en för liten tyvärr. La ut den för 300:- och när köparen kom höll han fram 200:- och sa "det är bra så ellerhur?" Eh NEJ!! Jag vill ha 300:- för den då det redan är jävligt billigt. Fick vad jag ville ha men han suckade och stönade.

Sålde även en vagn. Ville ha 3000:- för den. Var en kvinna som hörde av sig och sa att "alla andra" sålde såna vagnar för 1500:- och skulle jag sälja den för 1500:- till henne skulle hon komma på en gång. Jag sa bara "nej köp en av dessa alla andra istället för jag ska ha 3000:- för min i alla fall" kom sen ett par som köpte den på stört då 3000:- faktiskt var ett jävligt bra pris för den vagnen.
  • viseversa

En bärsele med babyinlägg för 800:- där en hörde av sig och sa att den inte var värd mer än 300:- så det var vad hon tänkte betala. För hon hade ju också sett "massa likadana för det priset." Jaha? "Köp en av dom då" sa jag. Haha fick även den såld till en normal köpare för priset jag ville ha och detta bara en timme senare.

• EnGladPingvin

Jag har slutat försöka sälja på Blocket. Jag pallar inte tjafs, prutningar och folk som inte läser annonsen ordentligt. Skulle sälja en säng t.ex. Sängramen var i bra skick, men jag tyckte själv det kändes lite sådär att sälja en använd madrass. Så jag la ut annons på sängramen och skrev att det även fanns en madrass som ingick gratis om köparen ville ha den. Vet inte hur många förfrågningar jag fick från folk som ville ha madrassen gratis utan att köpa sängramen. Säng och madrass blev tillslut såld för utsatt pris, men innan dess bokade jag upp tid med flera personer som aldrig dök upp eller hörde av sig. Grymt irriterande. Med tanke på att det handlade om en struntsumma var det knappt värt allt jobb och energi jag la ner på den försäljningen.

Men värst är alla som ska pruta fast man tydligt skriver i annonsen att det är det utsatta priset som gäller och att prutning inte accepteras. Orkar bara inte med sådant. Jag slänger hellre saker eller lämnar dem till välgörenhet.

• Erizajo

Finns så sjukt många såna där har råkat ut för löjligt många. Nu senast tex ska vi sälja bil, begär 19500 för den. En ville att vi skulle hämta henne vid tågstationen 1,5 mil bort. Sen skulle hon betala 16000 för bilen. Ööö nej ska vi hämta dig så får du betala extra för det!

• Physalis

Haha ^^ otroligt vad det finns för människor.

Jag hade två nymfparakiter som jag inte kunde behålla, skrev en annons och beskrev dem och att jag ville att de skulle hamna hos en vänlig människa med fågel intresse, bad att de skulle skulle beskriva sig själva och hur fåglarna skulle ha det. Det var viktigt för mig att de skulle hamna på en bra plats helt enkelt.

Kommer ej ihåg alla galna svar men en person stack ut. Han skrev väldigt bossigt och otrevligt. Ingen info om sig själv.

Han ville att jag skulle packa ner de i en låda, skicka dem med ett postföretag per tåg som HAN ansåg pålitligt. Jag skulle stå för frakten och de skulle färdas på det viset i ca 5 timmar mitt i vintern.

Helt pantad måste han varit som trodde att någon skulle gå med på något av det där.

Jag ignorerade honom och alla liknande svar. Resonerade som så att ifall de inte kunde följa de enkla instruktionerna jag bett om så hade de ingen business i att ta hand om mina underbara fåglar.

Har inte lagt upp någon annons sedan dess.

• Steven01

Skulle sälja en soffa men då jag bara ville bli av med den la jag in den på bortskänkes. Ringde upp en tjej och ville ha soffan, jag förklarade då att jag inte ville/kunde hjälpa henne att bära ner soffan (4trappor utan hiss) "inga problem, jag tar med bärhjälp" En timme senare dök hon upp med sin bärhjälp som visade sig vara hennes 12 åriga lilla syster på ca 30kg, hon själv var en stadig bit på kanske 45kg... Slutade med att jag och en granne fick bara ut soffan åt tjejerna.

Man är för snäll..

Svar på tråden Men va f*n