• Miaaa123

Felicia eller Alicia

Vilket namn gillar ni bäst och varför?

• Svar på tråden Felicia eller Alicia
  • sugarfree

Alicia utan tvekan! Jag personligen tycker att Felicia är ett ganska fult och tråkigt namn faktiskt. Mer klass på Alicia!

• E2012smamma

Jag tycker Felicia är finare för det är helt klart mer ovanligt än Alicia . Alicia / Alice heter varannan unge :)
    Men det är också fina namn.

• AnLiErKi

Alicia ! Har en kompis som heter Felicia och hon fick höra att det var någonting fel på henne hela tiden för ho hette ju FELicia så gör att slippa liknande kommentarer så röstar jag på Alicia

• Miaaa123

Kan inte varit alls roligt AnLiErKi ???? Har jag aldrig hört ngn säga till ngn som heter Felicia faktiskt..

• AnLiErKi

Nej det var inte kul så hon bytte namn til Alicia och det har hittills gått bra

• Natulcien

Jag tycker att Alicia är finast av de två. Det är både sött och tufft samtidigt och passar både på en liten tjej och en vuxen kvinna.

Däremot tycker jag att Felicia är lite för gulligt och passar bäst på småbarn. Egentligen passar det nog bäst på en hundvalp. Risk att det blir "Fellan" av det också.

• Orkide
    Miaaa123 skrev 2016-04-08 22:49:48 följande:

Varför Alicia, orkide?

Känslan av namnet ger bra vibbar. Felicia njäe. Finns kanske för många fula ord på f
  • Miaa123

De flesta verkar alltså föredra Alicia ????. Men Felicia fult? Nej, Verkligen inte.

• I say

Felicia är vackrast. Vår dotter heter det. Namnet betyder "stor lycka" eller "lycklig".    Felicia eller Alice.

När man uttalar Alicia tycker jag det känns som att det saknas en bokstav eller nåt. Då skulle jag hellre välja Alice.

Sist men inte minst måste man testa namnen med sitt efternamn - då tror jag valet blir enklast.

• fluu

Svårt, inget av namnen är riktigt min grej. Men jag röstar nog på Felicia i alla fall, det känns lite mindre sött.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Felicia eller Alicia