• Anonym (Orolig pappa!)

Exet anmäld för våld mot bonusdotter!

Hej!
    Jag har hamnat i ett dilemma och undrar lite om någon vart i samma situation och kan ge mig råd.
    Jag har fått reda på av säkra källor att min ex-sambo blivit soss-anmäld och polisanmäld för att ha varit våldsam mot sin bonusdotter. Soss har bestämt att hon inte ens får vara i närheten av bonusdottern under utredning så det måste väl va ganska allvarligt?
    Varför har jag, som är pappa till vårt gemensamma barn med varannan vecka fått reda på detta av soss? Borde inte detta vara intressant för mej, som faktiskt lämnar mitt barn där varje vecka, om mamman är våldsbenägen??
    Hur ska jag göra? Vägra lämna barnet, ringa soss (får dom ens lämmmna info??)
    Det är alltså inget rykte utan jag VET att det är sant????????????????????????????????

• Svar på tråden Exet anmäld för våld mot bonusdotter!
  • Anonym (Orolig pappa!)

Varför har jag INTE fått reda på detta av soss ska det självklart stå!

• Anonym (oj)

Vet du att det är sant eller vet du att hon är anmäld?

Svårt att säga hur du ska göra. Prata med mamman och hör på hennes version? Om inte dina barn blivit drabbade så borde ju inte de straffas..

• Anonym (Orolig pappa!)

Jag vet till 100% att det är sant, inget rykte!

Klart inte mitt barn ska drabbas, men våld är våld, kan man misshandla ett barn kan man väl misshandla sitt eget?? Eller? Kan INTE prata med henne då hon och jag tyverr inte kan kommunicera utan att hon tror att jag är ute efter bråk...

• Anonym (@)
    Anonym (Orolig pappa!) skrev 2016-04-06 20:01:08 följande:

Varför har jag INTE fått reda på detta av soss ska det självklart stå!

För det inte är ditt barn som det handlar om
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Anonym (?) skrev 2016-04-06 20:04:14 följande:

Vad är soss?

Förlåt att jag är kass på att stava ibland! Sosialtjänsten!
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Anonym (@) skrev 2016-04-06 20:06:43 följande:
    För det inte är ditt barn som det handlar om
    Så jag behöver inte va orolig för att hon ska bli våldsam mot mitt barn?
  • Långbenopluto
    Anonym (Orolig pappa!) skrev 2016-04-06 20:08:28 följande:
    Jo, jag hade varit orolig för det.

Har hon släppt alla hämningar och går på ett barn så kan hon göra det med sitt eget också.

MEN, är anmälan sann? Har hon verkligen slagit barnet eller är det en misstanke?

Ring soc och rådfråga hur du ska bedöma situationen.
  • Anonym (E)

Om ni har delad vårdnad så har du rätt till att få ta del av informationen, ring soc och rådfråga hur du bör hantera det alternativt med familjerätten.

• Anonym (oj)
    Anonym (Orolig pappa!) skrev 2016-04-06 20:06:30 följande:

Jag vet till 100% att det är sant, inget rykte!

...

Du har sett henne misshandla barnet alltså?

Jag kan garantera att man inte har samma känslor för andras barn/andra människor.....
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Snövits skrev 2016-04-06 20:20:42 följande:
    Jo, jag hade varit orolig för det.

Har hon släppt alla hämningar och går på ett barn så kan hon göra det med sitt eget också.

MEN, är anmälan sann? Har hon verkligen slagit barnet eller är det en misstanke?

Ring soc och rådfråga hur du ska bedöma situationen.
    Anmälan är sann! Utredning och polisanmälan är igång, Det VET jag.. Om misshandeln har skett vet jag inget om
  • Anonym (@)
    Anonym (Orolig pappa!) skrev 2016-04-06 20:08:28 följande:
    Men så funkar det inte
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Anonym (oj) skrev 2016-04-06 20:25:39 följande:
    Du har sett henne misshandla barnet alltså?

Jag kan garantera att man inte har samma känslor för andras barn/andra människor.....
    Jag vet att ANMÄLAN är sann och att utredning pågår och att hon fått flytta till ett vandrarhem under utredning!! Men jag har inte sagt något om händelsen mer än att det är konstigt att jag inte blivit informerad om anmälan eftersom dom slår på stora trumman så är det väl inte bara ett rykte!
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Anonym (E) skrev 2016-04-06 20:25:04 följande:

Om ni har delad vårdnad så har du rätt till att få ta del av informationen, ring soc och rådfråga hur du bör hantera det alternativt med familjerätten.

Vi har delad vårdnad det är därför jag tycker detta är märkligt, att soss inte informerar mig utan låter mig fortsätta lämna mina barn till henne utan att "veta" något...
  • Anonym (Orolig pappa!)
    Anonym (@) skrev 2016-04-06 20:33:13 följande:
    Men så funkar det inte
    Hur funkar det då?
  • Anonym (Soc.)

Självklart har du anledning att vara orolig. Du kan ju givetvis inte få information om det andra barnets utredning, och de kanske inte ens har kännedom om att hon har ett eget barn, det startas ju ingen utredning eller personkoll på henne från socialtjänstens sida för att hon är brottsmisstänkt. Ert barn, hennes bonus eller hon kanske är skrivna i olika kommuner och det är då lätt att information missas (som att det finns ett annat barn som det kan finnas anledning att vara orolig för) rådgör med den socialtjänst som ditt barn tillhör om lämpligheten att ha umgänge etcetera

Ska ert barn då bo med henne på vandrarhem?

• Venne

För soc har sträng sekretess och barnet det handlar om är inte ditt, hade ditt barn varit utsatt så hade du blivit informerad. Men visst hade jag också varit väldigt orolig. Dock behöver en anmälan inte betyda att det är sant. Folk anmäler ibland för att jävlas. Och ibland blir det fel helt enkelt, eftersom man har skyldighet att anmäla redan vid oro och inte bara då man vet om det är något fel.

• Anonym (@)
    Anonym (Orolig pappa!) skrev 2016-04-06 20:35:28 följande:
    Hur funkar det då?
    Svaret fick du ovan ser jag .
Svar på tråden Exet anmäld för våld mot bonusdotter!