• JohannaK94

hans nya med på utvecklingssamtal

Senaste föräldramötet så hade dotterns pappa med sig sin nya på mötet. Jag gillade inte det riktigt då men fine! Men det är också där jag drar min gräns.
    Snart dags för utvecklingssamtal för dottern och har en känsla av att han kommer ta med sin flickvän även på detta.
    Är det ok att jag protesterar till att Hon får va med? Det är han och jag som är föräldrar. Vill dom prata om de efteråt så varsågod men under mötet ska hon inte sitta med.

• Svar på tråden hans nya med på utvecklingssamtal
  • Lemt77

Varför ska hon vara med? Ser ingen anledning till det om barnet redan har en mamma och pappa som tar ansvar. Det skulle jag inte har någon förståelse för om mitt ex skulle ha med en flickvän på samtal. Titta på lucia eller avslutning e en sak men inte Utv samtal osv.

• Milleman

Jag är själv bonusmamma och jag kan inte se varför jag skulle vara med på utvecklingssamtal. Föräldramöte kanske om man som bonusförälder faktiskt har en del i skolgång/läxor och barnet bor varannan vecka eller mest hos pappa/bonusmamma.

• Milleman

Lucia och skolavslutning etc hade gjort mig lite ledsen om biomamman inte ville att jag kom på. Min bonusdotter är ju en del av mitt liv. Men det har vi aldrig haft några problem med, min mans ex har tyckt det varit bra och roligt att jag visat delaktighet i sånt.
    Men utvecklingssamtal får vara föräldrarnas grej tycker jag.

• Lemt77
    Milleman skrev 2016-04-06 13:39:31 följande:

Lucia och skolavslutning etc hade gjort mig lite ledsen om biomamman inte ville att jag kom på. Min bonusdotter är ju en del av mitt liv. Men det har vi aldrig haft några problem med, min mans ex har tyckt det varit bra och roligt att jag visat delaktighet i sånt.
    Men utvecklingssamtal får vara föräldrarnas grej tycker jag.

Håller med helt!
  • ARRJ

Jag är bonuspappa och kommer definitivt försöka vara med på utv.samtal i framtiden, varför skulle jag inte likaväl som jag hämtar eller lämnar på dagis.

• Johannnnn

Det är väl bra att hon tar ett ansvar o tar hand om dina barn som om de vore hennes egna? Så gör iallafall jag med mina bonusbarn.

• Drottningen70
    ARRJ skrev 2016-04-06 13:52:33 följande:

Jag är bonuspappa och kommer definitivt försöka vara med på utv.samtal i framtiden, varför skulle jag inte likaväl som jag hämtar eller lämnar på dagis.

Om alla är överens så får du väl vara med, men det är givetvis vårdnadshavarna som bestämmer.

Såklart du kan säga nej TS.
  • Lemt77

Det är underbart om barn och nya respektive har fin kontakt. Det bästa. Men om barnet redan har en fungerande mamma och pappa som tar sitt ansvar så ser jag ingen som helst anledning till att en tredje person ska vara med på Utv samtal. Du kan ju få info av föräldern efter. Jag som pedagog skulle faktiskt tycka det var konstigt om en förälder har med sin nya respektive. Om båda föräldrarna är med.

• Drottningen70

Se bara till att klargöra detta innan dagen för utvecklingssamtalet så det inte behöver bli nån ordväxling på skolan i samband med mötet.

• Drottningen70
    Johannnnn skrev 2016-04-06 14:11:31 följande:

Det är väl bra att hon tar ett ansvar o tar hand om dina barn som om de vore hennes egna? Så gör iallafall jag med mina bonusbarn.

Lita du inte på att pappan är kapabel att informera dig?

Faktum är att barnet är föräldrarnas ansvar, men det är naturligtvis toppen att du är engagerad i barnet.
Svar på tråden hans nya med på utvecklingssamtal