• ivfbullen

Idag får vi tillbaka en liten eskimå (FET)

Nu ska vi iväg till IVF-kliniken för att få tillbaka en liten eskimå (FET).
    Vår lilla eskimå är en 5-dygns blastocyst. De har inte ringt nu på morgonen för att säga att den inte klarat upptiningen så jag hoppas verkligen allting har gått bra.

Har startat en blogg där jag kommer att skriva MASSA! Hoppas att fler IVFare vill följa mig med på resan.
    Skriv gärna er blogg som kommentar på bloggen så att jag kan följa er med!!

ivfbullen.wordpress.com/

• Svar på tråden Idag får vi tillbaka en liten eskimå (FET)
  • LFF

Lycka till! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen!

• ivfbullen
    LFF skrev 2016-04-06 12:14:03 följande:

Lycka till! Håller tummar och tår för att det ska gå vägen!

Tack så mycket! Är så nervös för att denna inte fäster som förra :( men ska försöka hålla mig positiv!
  • LFF
    ivfbullen skrev 2016-04-06 12:38:36 följande:
    Tack så mycket! Är så nervös för att denna inte fäster som förra :( men ska försöka hålla mig positiv!
    Även om jag inte gått igenom IVF så är jag så medveten om rädslan och nervositeten att det ska gå åt skogen (har två misslyckade graviditeter i bagaget innan det till slut gick vägen). Min "lösning" var att inte tänka alls Flört
  • ivfbullen

Ja du har rätt, man ska inte tänka alls. Men det är sååå svårt att låta bli
    ska testa denna gången att skriva av mig allt så kanske det känns bättre genom alla upp- och nedgångar.

Idag gick allt bra och nu har vi en liten embryo i magen. Hoppas sååå denna stannar. Har ett MA i bagaget och ett embryo som inte fäste...

• amandawic

Grattis till ruvningen! :)

Jag och sambon väntar på att min mens ska komma så vi förhoppningsvis kan få sätta in en eskimå vi med.
    Gjorde ET vid förra försöket som tyvärr slutade i missfall, har två blastocyster i frysen så nu hoppas vi innerligt på de!

• ivfbullen
    amandawic skrev 2016-04-07 09:26:44 följande:

Grattis till ruvningen! :)

Jag och sambon väntar på att min mens ska komma så vi förhoppningsvis kan få sätta in en eskimå vi med.
    Gjorde ET vid förra försöket som tyvärr slutade i missfall, har två blastocyster i frysen så nu hoppas vi innerligt på de!

Tack!
    Oh hoppas din mens kommer igång snart!

Har faktiskt läst att det är vanligt att det måste få ta några IVF gånger innan man får en liten bulle. Hoppas nu på att er kommande eskimå väljer att stanna <3
    Följer gärna din resa!

Svar på tråden Idag får vi tillbaka en liten eskimå (FET)