• missr

Min fina hy..

Hej! jag har tidigare haft väldigt fin hy, HELT ren. I vintras köpte jag nya produkter till ansiktet eftersom jag tyckte jag börja få fet hy (dumt av mig) o efter de fick jag massvis med finnar i pannan.. grejen är bara att ungefär vid samma tid (7 januari) började jag med p piller. Och jag vet inte om jag fick finnarna av p piller eller av produkterna. Produkterna har jag nu slutat med och börjat med de jag använde innan, det har blivit lite bättre men jag är absolut inte som

förr. Fortfarande finnar.

Men om de är p piller, kan man prova att sluta under en period och se hur finnarna blir? Om de blir bättre måste ja ju byta piller, men blir debuten bättre o de inte var pga p pillerna kan man börja igen då?

Har nyss köpt nya p piller för ETT år!! Hållt på i 3 månader innan och nu köpt ny för ett år eftersom jag tyckte dom var bra för mig (tänkte nt på finnarna, varit 100% de va pga av produkter..)

Vill verkligen ha tillbaka min fina hy..

Snälla behöver verkligen hjälp!!

Tack för svar, kram

• Svar på tråden Min fina hy..
  • Fia 28

Klart du kan ta ett uppehåll med p-pillrena för att se om det var dem eller inte. MEN du kanske ska vänta ett litet tag ännu för att se ifall det blir bättre när du vant dej med hormonerna och du varit utan de feta krämerna en längre tid?

• Lorie

Det finns faktiskt ett p-piller som skrivs ut på grund av acne. P-pillret heter Diane, kanske finns det fler varianter numera. Det kan iaf. vara värt att prata med din bm om det då finnar kan vara en biverkan av dina nuvarande p-piller.

• missr
    Fia 28 skrev 2016-04-05 12:47:47 följande:

Klart du kan ta ett uppehåll med p-pillrena för att se om det var dem eller inte. MEN du kanske ska vänta ett litet tag ännu för att se ifall det blir bättre när du vant dej med hormonerna och du varit utan de feta krämerna en längre tid?

Hur långt kan detta ta?
  • Fia 28
    missr skrev 2016-04-05 13:02:33 följande:
    Hur långt kan detta ta?
    Vilket? Innan du vänjer dej med p-pillrena eller vänjer dej av med krämen?

P-Pillret Diane som Lorie skriver om har jag faktiskt ätit själv. Hyn blev finfin, men fick blodpropp i lungorna som bonus, så det kan jag inte riktigt rekommendera.
  • missr
    Fia 28 skrev 2016-04-05 13:12:49 följande:
    Vilket? Innan du vänjer dej med p-pillrena eller vänjer dej av med krämen?

P-Pillret Diane som Lorie skriver om har jag faktiskt ätit själv. Hyn blev finfin, men fick blodpropp i lungorna som bonus, så det kan jag inte riktigt rekommendera.
    P pillerna :/
  • Fia 28
    missr skrev 2016-04-05 13:15:33 följande:
    P pillerna :/
    Säkert flera månader. 
  • missr
    Fia 28 skrev 2016-04-05 13:17:07 följande:
    Säkert flera månader. 
    Okej tack!

Någon som har fler tips? Upplevt samma sak?
Svar på tråden Min fina hy..