Avskyvärda styvföräldrar
Har läst igenom stora delar av den av denna tråden, och vill bara säga usch! Ibland undrar man vad vuxna tänker med. Vadå "är det okej om inte styvbarnen följer med på semestern? Vill åka med min egna familj" asså wtf snackar du om?! Tillhör inte ditt styvbarn din familj?! Men hade du varit bio mamman och dina barns styvmamma hade gjort så hade du tyckt det var fruktansvärt och orättvist!! Sen när man skriver: hatar bonusen, förbjuda mannen att träffa sitt barn, vill inte ha hen här, vill inte ta ansvar. VISST att man inte BEHÖVER ta ansvar för ett barn som inte är ens egna, men man behöver väl inte bete sig som att det skulle vara HELA världen om man fick passa den en dag, gå till lekparken eller bara umgås med den. DU har valt att bli tillsammans med någon som har barn, därför får DU också rätta dig efter barnets behov. Sen också när folk tycker biomamman ska fixa si å så "tycker deras mamma kan ta med dem" men tänk om mamman har en ny och han bara vill umgås med henne och deras möjliga gemensamma barn? Vem ska då ta ansvar för barnet? Vart hör barnet då hemma? Det är kanske redan känsligt nog för ett barn med skilda föräldrar, styvdöräldrarna/bioföräldrar behöver väll inte spä på det med att göra så barnet blir utanför? Ibland skrämmer det mig hur många ställer sig till sina styvbarn, och det gör mig srg!! Om du inte tål barnet, flytta då för fan! Hitta någon annan att leva med. Du kan ju inte på allvar tro att en man/kvinna som väljer bort sin barn för att sin tjeje/kille vill det är något att ha.
Men jag drar absolut inte alla över en kant, man kan ha sina egna orsaker till varför, men mestadels handlar det om vad man själv känner, har liksom inte ens med barnet att göra. Men jag älskar också och läsa denna tråden och ser hur många som verkligen finns där för sina bonusar och älskar dem.
Sen har folk ofta argumentet: men jag måste inte gilla hen, men jag måste inte ta ansvar, men jag måste inte de å de å de... Nä det behöver du inte, eftersom barnet inte biologiskt är ditt. Men bio föräldern kanske tappar lusten för sitt barn ju mer den märker att ens partner är oengagerad. Om vi skulle säga att du som först ansåg att du behöver inte stötta din partner angående bonusen, sedan står där själv med en ny kille. Skulle du då inte vilja att han visar intresse? Varför ska det vara dån står skillnad mellan män och kvinnor när det gäller föräldrarollen?
Menar inte att trampa någon på tårna, men jag vill bara skriva av mig. Har själv två underbara styvföräldrar, och jag önskar att alla barn skulle kunna få samma möjlighet.