• Lindha

Flytt till annan kommun

Jag är skild sedan ett tag tillbaka, men har träffat en man som bor 40 mil bort. Jag har 2 fina pojkar som bor varannan vecka hos mig och varannan vecka hos deras pappa. Idag har vi ca ett kvarter mellan våra bostäder, och detta val att bo så nära, gjorde jag för pojkarnas skull. Dock vantrivs jag i min lilla "håla" och har eg gjort sedan jag om min Exman flyttade hit.

Jag och min nya kärlek pratar om ett gemensamt boende och han bor 40 mil bort. Detta försvårar såklart allt..

Hur gör man?!!

Jag vill inte rycka barnen från sin pappa, men jag vill ju inte heller vara utan dem..

Varannan vecka är ju uteslutet då båda är skolpojkar..

Jag håller på att gå under av tanken... Min Exman vet inget än.. Och jag vill inte prata om det innan jag själv har olika scenarier att presentera..???

Tips.. Idéer lösningar,,, någon ?. "Desperat och ledsen"

• Svar på tråden Flytt till annan kommun
  • Lindha

Glömde nämna att han inte har möjlighet att flytta. han har typ som en uppfödning av jakthundar, och dessa går inte att ha i ett samhälle..

• Annelie 76

Flytta utanför samhället då men inte så långt bort från barnen. Men om hundarna inte går att ha i bebyggt område, går de då att ha med barn? Verkar hälsovådligt.

• LillaLoppi

Jag skulle ju aldrig i livet välja en partner framför mitt barn. Det finns liksom inte på världskartan. Det är helt otänkbart!

Så jag tycker att du ska stanna, för era barns skull.

Du får ha ett distansförhållande till din särbo, istället för ett distansförhållande till dina barn.

• Brumma

Jag hade a tingen fortsatt vara särbo eller så hade jag skaffat ett gemensamt boende utanför "hålan". Hålor brukar ju inte vara större än att man är på landet inom 30 minuter med bil...

Om du inte vill flytta ifrån dina barn kan du inte gärna begära att de skall flytta ifrån sin pappa. Om du inte vill ha ett distansförhållande kan du inte sätta barnen i en liknande situation.

För varför skulle de behöva ta smällen för det när du själv inte är villig att göra det?

• Lindha

[quote=76501364][quote-nick]Annelie 76 skrev 2016-04-04 10:02:25 följande:[/quote-nick]Flytta utanför samhället då men inte så långt bort från barnen. Men om hundarna inte går att ha i bebyggt område, går de då att ha med barn? Verkar hälsovådligt.[/

Hälsovådligt är kanske fel uttryck! Det är inte för att hundarna är en fara för några barn, tror inte att en uppfödning är särskilt trevligt att ha i ett samhälle!

• Lena

Bo inom 3min resväg från skolan och om ni hittar boende för båda flytta ihop annars särbo tills barnen är stora.

• Lindha

Jaha!

Jag sökte mer tips på eller om någon annan suttit i samma sits. Men varför tro att människor är trevliga mot varandra!

Vem har sagt att jag tänker "utsätta" mina barn för något jag inte själv vill?!!

Och "välja kille framför barnen"?! Jag har inte valt något alls..

Jag trodde att man kunde förstå att man är ledsen o förvirrad just pågrund av att jag inte har nån "lösning" just nu..

Jag flyttade till ett samhälle dit min (dåvarande) make var uppfödd. Trodde ju självklart att detta skulle hålla livet ut.. Och som familj klarar man ställen man inte i vanliga fall skulle ha valt! Vad som sedan hände i vårt äktenskap är ju inget jag mår särskilt bra av, men jag respekterar fortfarande min exman för att han är pappa till mina barn!! MEN jag bor 30 mil från närmsta familjemedlem i MIN familj.. Däremot bor han runtomkring SIN familj.. Jag har två fantastiska killar, men det är oxå det ENDA jag har här!!

Såå, ja jag gör allt för mina barn!! Men frågan är.. Mår dom bra av en mamma som är ledsen o otroligt ensam.. Och är det värt det för att man never ever "väljer" en partner framför barnen.. Deras mamma mår bättre när hon träffat en partner eller snarare har en person i sin närhet som respekterar och behandlar henne väl efter många års nedtryckning...

Jag sökte stöd el få idéer på hur andra gjort.. Då jag inte har nån annan att bolla med än min nya partner,, ????

• Tow2Mater
    Lindha skrev 2016-04-03 23:43:02 följande:

Varannan vecka är ju uteslutet då båda är skolpojkar..

Inte om det är du som bor varanna vecka; varannan där du bor nu med barnen, och varannan hos din nya man. Vad jobbar du med? Kan du jobba hemifrån nåt?
  • Lindha

Just nu är jag faktiskt sjukskriven. Men har sökt skola.. Ev distans.. Då "köper" vi oss lite tid. Jag kan va där när jag inte har barnen.. O hemma när jag har dom!

Svar på tråden Flytt till annan kommun