styrdans
Hej någon gillar styrdans hör av dej
Hej någon gillar styrdans hör av dej
Upplys en okunnig.
Jag gör det
Vart brukar du dansa
Nu är det ett bra tag sen sist jag var ute på vanlig dans, men runt omkring Östergötland.
Okej Hur gammal är ni
Jag älskar att vara ute och dansa och gör det då jag har möjlighet. Träffade min fästman på en folkparksdans. Det blir oftare på sommaren på logdanser. Vi håller oss i mellannorrland (från Sundsvall upp till Skellefteå). Jag gillar Gräsmyr, Täfteå och Hanssons loge i Långsele (tror de dock lagt ner kommande säsong).
Jag är 38 (min fästman är 36). Danspubliken är väldigt skiftande i ålder, och det beror ju på vilket band som spelar. Själv gillar jag inte de "moderna" dansbanden.
Hansonsloge kör några danser om somaren.jag dansar i Örnsköldsvik o Sollefteå.vilka band dansar ni ofta till
Alla som dansar bor uppe i Norrland/Norrbotten :( Jag kommer själv från Norrbotten Tornedalen, men bor numera i Östergötland. Dansade förut massor i Finland på olika logdanser sen har det varit Kriuna, Pajala, Övertorneå, Kalix, Överkalix och Luleå.
Här i södra Sverige går inte folk ut och dansar.....om dem inte är par.
Nu ser jag också att Hanssons loge kör danser i sommar. Kul att någon tagit sig ann det stället. Det blir nog en tur dit.
Jag dans är till det som bjuds, gärna till Matinez, Donnez och Titanix