• Nelle74

Tips på klinik för äggdonation?

Hej!

Funderar på Åbo, Helsinfors eller Riga.... Är det någon som har erfarenhet och kan tipsa mig om vilken jag bör välja?

Vidare, gjorde ni undersökningar innan i Sverige och fick ni medicin via svenska läkaren i så fall?

Tacksam för svar ????

• Svar på tråden Tips på klinik för äggdonation?
  • Jag är bara jag

Finns ju många andra länder där det dessutom är billigare. Jag får nästan all medicin via läkare här utom det som inte finns i Sverige. Mycket få undersökningar jag behövt göra. Bara VUL efter m.f så man ser att kroppen funkat igen.

• Nelle74

Tack för svar. Har du själv positiva erfarenheter från någon specifik klinik?

• Sthlmsthlm

Jag är också ute efter tips. 
    Har tittat på Ava Peter i St Petersburg. De har stor donatorbank med bilder etc. I Ryssland måste donatorer har egna barn sedan tidigare, och de är anonyma (stängda). Har dock inte hört från någon som varit där. Väldigt många verkar köra Riga. 

Finland är väl ända landet som öppna äggdonatorer tror jag. Åbo har jag fått tips om. 

Tjecken, Spanien, Grekland är väl bubblare. 

• Nelle74

Ja det är en djungel och en del hemsidors info är inte helt glasklart...

Lite kortare kö i Åbo än i Helsingfors..

AVA Riga verkar få bättre omdömen än IVF Riga.

Billigare i Riga än i Finland men i Finland ingår 2 ultraljud men det kanske det gör i Riga också...

• Jag är bara jag

Det har aldrig varit kö på vår klinik. Man får önska hur mycket eller lite man vill ang. donatorerna.

• UndrandeSökare

Vill du ha öppen donator (dvs ditt barn kan få reda på vem donatorn är när barnet blir 18 år) så ska du välja Danmark, Finland eller Island. De 3 länderna har öppna donatorer.

Dessutom om du vill söka ersättning från Försäkringskassan så får det inte vara anonym donator.

Svar på tråden Tips på klinik för äggdonation?