Barnet är här men barnlängtan finns kvar
Jag och min man fick för tre veckor sedan vårt första barn, en son som är det mest underbara barn jag träffat. Känner mig verkligen så lyckligt lottad.
Jag hade längtat efter barn i över fem års tid innan min man kände sig redo men fr.o.m mitten av graviditeten försvann min barnlängtan nästan helt och hållet. Jag tänkte inte mer på det men bara några få dagar efter förlossningen kom den tillbaka med full kraft.
Jag skulle helst av allt vilja bli gravid igen redan idag om det gick men min man vill helst bara ha ett barn och om vi ändå skaffar fler vill han ha minst 3-7 år mellan syskonen. Jag gjorde dessutom kejsarsnitt och då bör man ju helst vänta minst ett år innan man blir gravid igen, plus att jag nu direkt efter min föräldraledighet äntligen ska påbörja min drömutbildning (vilket kommer att ta 6 år).
Så nej, det är verkligen inte läge för fler barn just nu och det kommer ju inte bli några på flera år. Men ändå finns den starka längtan efter fler barn kvar.
Min fråga är om det är det någon annan som känt samma sak direkt efter förlossningen? Jag tycker främst att man hör folk säga motsatsen men kan det vara någon hormonell grej?