• sol, vind och vatten

RUL i Falun, i vilken vecka?

Är det någon som nyligen varit på eller ska på RUL i Falun? I vilken vecka fick ni komma dit och när kom kallelsen? Jag är gravid i vecka 16 +5 och har fortfarande inte fått någon kallelse. Är nervös över att de missat skicka kallelsen. Tacksam för om någon kan dela med sig. Har en femårig son sen tidigare och då fick vi kallelsen max ett par veckor efter inskrivningen i vecka 12.

• Svar på tråden RUL i Falun, i vilken vecka?
  • Fröken W
    sol, vind och vatten skrev 2016-04-01 11:34:25 följande:

Är det någon som nyligen varit på eller ska på RUL i Falun? I vilken vecka fick ni komma dit och när kom kallelsen? Jag är gravid i vecka 16 +5 och har fortfarande inte fått någon kallelse. Är nervös över att de missat skicka kallelsen. Tacksam för om någon kan dela med sig. Har en femårig son sen tidigare och då fick vi kallelsen max ett par veckor efter inskrivningen i vecka 12.

Hej!

Utan att veta när man gör rul i Falun så tycker jag att du ska höra av dig till din bm och fråga henne om någon tid är bokad.

I Uppsala är det iaf bm som bokar in tid för rul...är det inte så i Falun så ring sjukhuset som utför rul. Känns ju som att du borde ha fått en kallelse redan...
  • Fröken W

Googlade lite snabbt och på på hemsidan för Dalarnas landsting står det att rul utförs i vecka 18-20

• denicehj

Jag ska till Falun på rul på torsdag och då är jag i vecka 20(19+4). Vi fick kallelsen för kanske en månad sen och det var min bm som hörde av sig till Falun. Vet inte hur de brukar göra då jag väntar mitt första barn. (:

Svar på tråden RUL i Falun, i vilken vecka?