beetroots skrev 2016-03-31 21:25:34 följande:
Hej vi ska snart åka på vår första semester med vår son som då kommer vara 8 månader. Vi känner oss helt lost om jag ska vara ärlig haha.
Vad behöver man tänka på när man flyger och så?
Speciellt med mat då sonen äter ersättning
Hur gör man om man vill åka någonstans med taxi? Vi ska till Rhodos och bilbarnstol känns som ett måste...
Och.... Vad behöver man ha med ?! Badblöjor och ett litet apotek är klart :)
Vi var till rhodos i sommras med sonen då 1,5 va även utomlands när han va 8 månader. Ta med ersättning samt annat han äter, ni får ha med er maten som behövs ombord på flygplanet var berädd på att behöva smaka på det bara. Har inte inte varit några som helst problem på Arlanda med matburkar/ ersättning. När sonen va 8 månader tog vi tror det va 2-3 burkar mat i handbagaget och resten i incheckade väskan. På rhodos flygplats sa dom ingenting om att vi hade två nappflaskor med vatten igen säkerhetskontrollen.
Vi valde att inte åka taxi av den anledningen att vi inte hade någon bilbarnstol utan valde istället att åka buss de gångerna va var in till rhodos stad samt lindos. Vart ska ni bo?
Vi hade med oss badbyxor/badblöjor, vätskeersättning är bra att ha också och då jag är sjuksköterska valde jag också att ta med natriumklorid och lite plåster/förband ifall att någon av oss skulle göra illa sig på något.