• Noran

Uppgifter för syskonen (11 år)

Lillebror ska döpas till sommaren. Skulle det vara en bra idé om syskonen får någon uppgift under dopet. Han har en bror som är 4 år och för honom kommer det nog vara stort nog att bara stå framme i kyrkan inför alla människor. Möjligen nån liten uppgift. Men det äldre syskonet är 11 år och skulle nog tycka det var kul att få göra nåt mer. Han är ganska bra på att sjunga och spela, men jag tror knappast han fixar att göra det ensam. 

Vi kommer dessutom att ha två faddrar som kanske även dom borde få läsa nåt eller liknade. 

Hur hade ni gjort? Några idéer?

• Svar på tråden Uppgifter för syskonen (11 år)
  • Kellebelle

Våra andra barn hjälpte till vid dopet av den minste. Den store gick först med korset när vi gick fram till dopfunten. Den yngre hällde upp vattnet när det var dags.

• mammalovis

Våra barn är 2,5 år, 5 och 11 år. 11-åringen sjöng Jag har en ängel vid min sida. De yngre barnen sjöng Blinka lilla stjärna och den äldsta spelade tvärflöjt till. Sedan hjälptes alla tre åt att hälla upp dopvattnet, annars var det tänkt att yngsta och äldsta skulle hjälpas åt, men det löste de själva så fint.

• Noran
    mammalovis skrev 2016-03-30 12:01:02 följande:

Våra barn är 2,5 år, 5 och 11 år. 11-åringen sjöng Jag har en ängel vid min sida. De yngre barnen sjöng Blinka lilla stjärna och den äldsta spelade tvärflöjt till. Sedan hjälptes alla tre åt att hälla upp dopvattnet, annars var det tänkt att yngsta och äldsta skulle hjälpas åt, men det löste de själva så fint.

Hade hen sjungit solo tidigare? Spelade någon piano till? Fick ni öva innan ikyrkan? Hade hon mikrofon?

Det hade varit trevligt om han spelade en låt på piano eller gitarr men skulle inte 4 åringen fixa att sjunga Blinka lilla stjärna inför publik. Troligtvis inte någon av kusinerna heller. Känns lite konstigt om han bara ska spela utan någon som sjunger.
Svar på tråden Uppgifter för syskonen (11 år)