• Laloppan

problem med flaskmatning

Hej!

Har en dotter på strax över 4 månader som helammas. Vill dock trappa ner på amningen då jag börjar känna mig väldigt låst.

Tidigare har hon gallskrikit så fort jag försökt med flaskan,vilket resulterade i att jag tog en paus i "övandet". Blev halvt deprimerad av att testa alla knep och flaskor som fanns utan resultat.

Tog upp flaskträningen förra veckan igen och nu är hom glad och ler och skrattar under tiden, hon öppnar t.o.m munnen för mer när jag tar bort den DOCK äter hon bara 40-75 ml per tillfälle så får ju alltid fylla upp med amning efteråt( hon visar däremot inga tecken på att hon faktiskt vill äta mer, men den mängden för en 7kilos är ju på tok för lite)

Hur skall jag göra? Vänta på att hon hajar och börjar äter sig mätt på enbart flaskan eller skall jag sluta erbjuda tutten efteråt?

Bör kanske tillägga att det är ersättning jag ger henne. Skall jag chansa på att pumpa ut och ge henne bröstmjölken på flaska istället för via bröstet? Då blir jag ju orolig för att hon inte blir mätt och det inte finns något i brösten som hon kan fylla ut med och det utpumpad går i vasken..

Åsikter,tips och trix mottages gärna!

• Svar på tråden problem med flaskmatning
  • Annelie 76

Pumpa en gång och testa. Äter hon allt så är det ersättningen hon inte gillar smaken på. Äter hon bara lite så är det flaskan.

Svar på tråden problem med flaskmatning