Vecka 32 och blöder sporadiskt
I vecka 30 då jag var på vessa i jobbet upptäckte jag blod i trosorna och då jag torkade mig, men tänkte att det händer väl eftersom jag hade haft typ likadant nångång i början av graviditeten. Fortsatte skiftet till slut, kom hem, började googla för säkerhets skull och konstaterade att det väl inte är så bra i slutet på graviditeten. Väntade till morgonen efter, då det fortfarande kom blod, innan jag ringde till förlossningsavdelningen och de bad mig komma in. Ctg, ultraljud och vaginal undersökning blev gjort och allt verkade okej med både mig och babyn, fick order om att vila i två dagar men inte desto mera infomation. Vilade två dagar, jobbade på den tredje och började blöda igen. Ringde mödrapolikliniken här och sa att jag ville ta ett urinprov också för att utesluta uvi, varpå hon tyckte att det självklart ska göras. Samtidigt ville hon ha in mig på ctg igen, och fast allt fortfarande var okej då sjukskrev läkaren där mig i tio dagar. Provsvaren påvisade något förhöjt värde med leukocyter och bakterier, men ingen uvi. De förhöjda värdena kan väl också ha varit för att jag inte tog urinprovet "på rätt sätt".
Hur som, så är jag nu i vecka 32 och igår var sista dagen sjukledigt, och då började jag blöda igen, lite mer än tidigare. Det kom några droppar blod i wc-stolen och ännu mer då jag torkade och sedan dess, ännu imorse, typ blodblandade flytningar.
Undrar om någon annan har haft liknande, om ni vet vad det berodde på, och om det gick bra ändå?