starta företagskonto med skulder
Hej jag är just nu i processen att starta eget. Min fråga är nu, måste man skaffa företagskonto och får man göra det om man har skulder till kronokalle?
Hej jag är just nu i processen att starta eget. Min fråga är nu, måste man skaffa företagskonto och får man göra det om man har skulder till kronokalle?
Hur skulle det gå till, menar du?
Om du har skulder har du ju inga pengar till ett AB.
Enskild firma kan du inte ha med skulder. Vem skulle ge dig kredit?
Jag startar enskild firma. Jag behöver ingen kredit eller lån. Bara ett konto för att jag ska kunna faktureramina kunder. Bara pengar som ska in alltså
Eftersom den enskilda firmans ekonomi är likställd med din privata ekonomi så behöver du inte ett företagskonto, du kan använda ditt eget.
Jag startar enskild firma. Jag behöver ingen kredit eller lån. Bara ett konto för att jag ska kunna faktureramina kunder. Bara pengar som ska in alltså
Öppna ett separat företagskonto så du särskiljer företaget å din privata ekonomi.
Inte jobba mot samma konto.
Tänk på att alla pengar som du får in på ditt konto kommer att gå till dina gamla skulder om du ligger hos Kronofogden. En enskild firma står på dig som privatperson.
Tänk på att alla pengar som du får in på ditt konto kommer att gå till dina gamla skulder om du ligger hos Kronofogden. En enskild firma står på dig som privatperson.
Alla pengar går väl inte dit? Dom lämnar väl så att man kan överleva?
Hur mycket handlar det om, kankse du kan kontakta fodringsägaren och be om en avbetalningsplan då kan de dra tillbaka kravet och kommer inte skicka det till kf så länge man följer avbetalningen.