Långdraget missfall, någon?
Fick en ofostrig graviditet i januari, det konstaterades i vecka 9+6. Fick vänta en vecka på läkarbesök på kvinnokliniken, träffade en läkare som inte riktigt visste vad han höll på med. Han tog även sekretessbelagd information med mig ute i väntrummet där det satt andra patienter. Bokades in på cytotecbehandling (fick inte själv välja) ca 1,5 vecka senare. Behandlingen gick hyfsat smidigt, blödde dock konstant i tre veckor efter. Bokade in efterkontroll vilket enbart bestod av urinprov och blodprov. Vilket visade något förhöjda värden, fick komma tillbaka tre dagar senare och då hade de sjunkit till under 500. En vecka därefter fick jag störtblödning, det bara forsade blod ut ur mig. Åkte till akuten, där konstaterades att det inte fanns några rester kvar och att det förmodligen var min mens. De kunde även se en äggblåsa. Slutade aldrig blöda och 10 dagar efter det kom störtblödning nummer två - akuten igen! Inga graviditetsrester, men fick methergin som skulle driva ut det som eventuellt fanns kvar. Blödningen minskade istället! Var på efterkontroll och allt såg jättefint ut, och jag fick klartecken att börja leva som vanligt igen med samlag och tampong. Vilket jag gjorde! Slutade dock inte blöda utan det tilltog istället! Fick ny tid för återbesök igår, läkaren hann inte mer än ta en titt på ultraljudsskärmen innan hon konstaterade att där fanns rester kvar. Arg, besviken, frustrerad efter 7 veckors konstant blödning! Hur kan 3 olika läkare missa att där är rester kvar? Processen har blivit lång och jag är livrädd för att försöka igen. Skrapning nästa vecka, fasar för den! När ska det här ta slut? Någon som varit med om liknande som kan ge mig en solskens historia.. Känner mig så ensam i det här just nu, har ingen som kan relatera till det helvete jag gått igenom.