• Jujja20

17/3 Plussade + digital 2-3

Hej!

Jag fick som rubriken säger ett plus och ett resultat av 2-3 på ett digitalt gravtest den 17/3. Den 19/3 fick jag en kraftig blödning och har sen dess haft bruna flytningar.

Kan denna kraftiga blödning ha varit en nidblödning? Eller är det ett konstaterat missfall?

Då jag har en oregelbunden mens så vet jag inte riktigt när jag har ÄL. Och till saken hör väl också det att min senast riktiga mens var 15/10 förra året(!) pga en graviditet som slutade med MA i v.10+6 den 16/1. Sedan dess har jag genomgått en skrapning.

Men min fråga till er är nu ifall ni skulle tro att detta är en nidblödning?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden 17/3 Plussade + digital 2-3
  • Fia 28

Nidblödning brukar ske 7-14 dagar efter ägglossning, så om du fått 2-3 veckor på graviditetstestet så känns det som det skulle vara för sent för att vara just en nidblödning. Men jag är ingen expert, så går inte att säga säkert vad det var. 

• Iowhannah

Nidblödningar är oftast inte kraftiga heller. Om det inte har gjort ont så behöver du nog inte oroa dig heller, men ring bm ifall du känner dig nojig.

• rockstrongo

Eftersom du redan fått 2-3 på digitala (då säger ju clearblue att du är i v 4-5) så låter det ju inte som nidblödning. Blöda kan man ju dock göra ändå utan att det behöver vara nåt fel. Jag tycker att du ska kontakta bm. Lycka till!

• Jujja20

Gjorde ett gravtest nu på morgonen och tyvärr så var det negativt.. =(

Jaja, hellre så här tidigt än att behöva gå igenom en skrapning till. Jag får se det som bättre lycka nästa gång!

Lycka till för er andra och tack för att ni tog er tid att svar på mitt inlägg! =)

Svar på tråden 17/3 Plussade + digital 2-3