• Cina84

Från Menopur till gonal-f

Någon med positiva erfarenheter som bytat från Menopur till gonal-f?

Jag har genomgått två färskförsök ( där jag tagit Menopur) och 3 fet inget plus.. Nu sista färskförsöket blir det till att köra på gonal-f och hoppas på ett plus.

• Svar på tråden Från Menopur till gonal-f
  • HelloKik
    Cina84 skrev 2016-03-21 18:31:30 följande:

Någon med positiva erfarenheter som bytat från Menopur till gonal-f?

Jag har genomgått två färskförsök ( där jag tagit Menopur) och 3 fet inget plus.. Nu sista färskförsöket blir det till att köra på gonal-f och hoppas på ett plus.

Hejsan jag håller på med ivf försök nummer fyra, har varit svårstimulerad med menopur, nu prövar vi gonal f och är nu överstimulerad!
    Blev ketchupeffekten. Har äggplock imorgon, hoppas vi får ett gyllene ägg
  • Cina84
    HelloKik skrev 2016-04-17 20:39:54 följande:

Hejsan jag håller på med ivf försök nummer fyra, har varit svårstimulerad med menopur, nu prövar vi gonal f och är nu överstimulerad!

Blev ketchupeffekten. Har äggplock imorgon, hoppas vi får ett gyllene ägg

Oj!Ja då gav det effekt på dig. Då håller de dig under extra uppsikt väl? Gick ditt äggplock bra? Jag gjorde mitt igår och det gjorde ont. Fick ut 15 ägg och 8 blev befruktade så jag svarade bra på gonalen. Återstår att se om guldägget behagar dyka upp nu.

Lycka till!

Kram
  • HelloKik
    Cina84 skrev 2016-04-20 15:02:54 följande:
    Oj!Ja då gav det effekt på dig. Då håller de dig under extra uppsikt väl? Gick ditt äggplock bra? Jag gjorde mitt igår och det gjorde ont. Fick ut 15 ägg och 8 blev befruktade så jag svarade bra på gonalen. Återstår att se om guldägget behagar dyka upp nu.

Lycka till!

Kram
    Jodå mitt äggplock gick bra de fick ut 17 ägg och punkterade ca 50 små ägg. Fick reda på att 10 st befruktades och på fredag frys dem som klarat sig ned. Så ska min kropp lugna sig och så sätter de eventuellt in ett om 1-2 månader!
    Vad kul att du också reagerade efter byte!
    Lycka till!
  • Cina84
    HelloKik skrev 2016-04-20 16:03:00 följande:

Jodå mitt äggplock gick bra de fick ut 17 ägg och punkterade ca 50 små ägg. Fick reda på att 10 st befruktades och på fredag frys dem som klarat sig ned. Så ska min kropp lugna sig och så sätter de eventuellt in ett om 1-2 månader!

Vad kul att du också reagerade efter byte!

Lycka till!

Jisses vilken reaktion! Du måste ha mått rätt dåligt, eller? Det är ju toppenresultat! Du måste vara lättad. javisst ja, återföring efter att kroppen har lugnat ner sig och kommit i fas igen.

Lycka till sen du med när det är dags :).
  • HelloKik
    Cina84 skrev 2016-04-20 17:56:29 följande:
    Jisses vilken reaktion! Du måste ha mått rätt dåligt, eller? Det är ju toppenresultat! Du måste vara lättad. javisst ja, återföring efter att kroppen har lugnat ner sig och kommit i fas igen.

Lycka till sen du med när det är dags :).
    Jodå, är fortfarande tidigt efter äggplocket i måndags, är trött och öm, men annars mår jag bra
    Vi hade båda bra resultat ju, hoppas återförande går bra för dig med!
    Lycka till
  • Cina84
    HelloKik skrev 2016-04-20 21:44:16 följande:

Jodå, är fortfarande tidigt efter äggplocket i måndags, är trött och öm, men annars mår jag bra

Vi hade båda bra resultat ju, hoppas återförande går bra för dig med!

Lycka till

Jo det är bra resultat för oss båda :).

Kram!
Svar på tråden Från Menopur till gonal-f