• Anonym (Suck)

Hur hantera vuxen bonus när allt vara är negativt

Hur gör man... Bonus är 20 år och bort fortfarande hemma...hen är totalt respektlös gentemot andra även om det blivit lite bättre sedan vi hade en sammandrabbning för några veckor sedan.

Men ändå det har varit så mkt dåligt att jag känner en irritation bara hen kommer hem ändå märker man inte av hen så mkt då instängd på rummet, plundra kyl och skafferi är favoritsysselsättning.... Så till och från rummet är ung vad man ser...

Enda gången det pratas är när det ska gnällas och/eller bråka både på biologiska syskon och på min barn samt vårt gemensamma... Ett exempel är att det tjafsas om att mina barn levt om på morgonen så hen inte fick sova.. Dom där jävla ungarna var exakta orden... Men till saken hör att mina barn faktiskt inte var här ens... Och det gemensamma sov och är även så litet att hon inte springer omkring ännu.. Inte en ursäkt eller någoting när det kom fram..... Det är liksom vara surheter så fort munnen öppnas..

Så just nu är läget att vi undviker vandra och pratar inte med varandra.... Hen säger aldrig hej tex och (inte bara mot mig dock utan är trulig och småsur mot de flesta) nu har jag också slutat med det för jag börjar helt ärligt bli väldigt less på att aldrig få nåt tillbaka....... Vi har aldrig varit tjena tjena men aldrig giftigt föränn nu.... Och får liksom ingen klarhet i varför annat än att det verkar vara en försenad tonårsrevolt/trots då den aldrig kom vid 15 som man förväntar sig...

Alltså ju vill verkligen inte ha dessa negativa känslor men hur kommer jag över dom när det blir ensidig för hen bjuder inte till alls då både jag och pappan försökt. Vapenvilan som är nu är det närmaste vi kan komma. Påverkar ju såklart pappan också då han gärna vill att relationen ska bli bättre..

Kan tillägga att hen stuligt en hel del pengarna av sina småsyskon så ni ser ju hur respektlös hen är mot andra inte bara mot mig och mina barn.

Det negativa byggs liksom bara på hela tiden och att hen stulit pengar är ju inte min ensak eg utan pappana men det läggs liksom på den negativa delen av vågskålen....

Det är jättejobbigt att känna dom här negativa känslorna för jag vill för sambons skull att det ska fungera

Med de yngre barnen är det ingen större fara annat än dom utbrott man kan förvänta sig i tonåren..

• Svar på tråden Hur hantera vuxen bonus när allt vara är negativt
  • Myling

Det är ju ganska vanligt att börja med narkotika i den åldern...

• Anonym (m)

dags att flytta hemifrån? antar hon skulle må mycket bättre utan er, eftersom hon är så tjurig. ni får inleda "operation flytta hemifrån" 

• Anonym (Suck)
    Myling skrev 2016-03-21 16:43:55 följande:

Det är ju ganska vanligt att börja med narkotika i den åldern...

Ja fast nu tror jag inte det är problemet här.. Ser på kontoutdrag vart pengarna gått...
    Anonym (m) skrev 2016-03-21 16:46:07 följande:

dags att flytta hemifrån? antar hon skulle må mycket bättre utan er, eftersom hon är så tjurig. ni får inleda "operation flytta hemifrån" 

Ja det vore ju absolut önskvärt för ALLA inblandade men utan jobb är det tyvärr ganska kört med flytta hemifrån planer...
  • Anonym (hm)
    Anonym (Suck) skrev 2016-03-21 17:29:20 följande:
    Ja fast nu tror jag inte det är problemet här.. Ser på kontoutdrag vart pengarna gått...
    Anonym (m) skrev 2016-03-21 16:46:07 följande:

Ja det vore ju absolut önskvärt för ALLA inblandade men utan jobb är det tyvärr ganska kört med flytta hemifrån planer...
    En tjugoåring är ju vuxen och du bör inte ha tillgång till hens kontoutdrag för att kolla vart pengarna tar vägen, och om det är så att tjugoåringen använder ert konto så det är där du ser vart pengarna har tagit vägen, ja då är ju någonting fel. Dags att ställa lite krav eller sparka ut hen???
  • Anonym (Suck)
    Anonym (hm) skrev 2016-03-21 17:36:26 följande:

En tjugoåring är ju vuxen och du bör inte ha tillgång till hens kontoutdrag för att kolla vart pengarna tar vägen, och om det är så att tjugoåringen använder ert konto så det är där du ser vart pengarna har tagit vägen, ja då är ju någonting fel. Dags att ställa lite krav eller sparka ut hen???

Jag har inte tillgång men pappan har tillgång till småsyskonens konton var så det upptäcktes att pengarna var borta...
  • Anonym (hm)
    Anonym (Suck) skrev 2016-03-21 17:42:39 följande:
    Jag har inte tillgång men pappan har tillgång till småsyskonens konton var så det upptäcktes att pengarna var borta...
    Men har bonusen handlat med småsyskonens kontokort?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (hm) skrev 2016-03-21 17:36:26 följande:

Småsyskonen är 13 och 15 och skulle åka och handla kläder på sportlovet och visste att det fanns ganska mkt pengar på kontot eftersom bägge två är duktig på att spara samt fått pengar av farmor och farfar för att dom hjälpt till en del med ved och dyl så man kan kalla det lön.. Men när dom stog i affären och skulle betala fanns helt plötsligt inga pengar på korten. Så pappan loggade in och såg på köpen att det var det äldre syskonet som handlat..... Dom yngre har fått skäll för att dom slarvat bort sina kort så det beställdes nya ... Men det hade dom ju inte....
  • Anonym (hm)
    Anonym (Suck) skrev 2016-03-21 17:47:28 följande:
    Småsyskonen är 13 och 15 och skulle åka och handla kläder på sportlovet och visste att det fanns ganska mkt pengar på kontot eftersom bägge två är duktig på att spara samt fått pengar av farmor och farfar för att dom hjälpt till en del med ved och dyl så man kan kalla det lön.. Men när dom stog i affären och skulle betala fanns helt plötsligt inga pengar på korten. Så pappan loggade in och såg på köpen att det var det äldre syskonet som handlat..... Dom yngre har fått skäll för att dom slarvat bort sina kort så det beställdes nya ... Men det hade dom ju inte....
    Så korten var försvunna och ni spärrade dem inte, men beställde nya kort? Ursäkta om jag låter anklagande, jag försöker bara förstå hur det hänger ihop. Vad har hen handlat för syskonens pengar?
  • Anonym (m)
    Anonym (Suck) skrev 2016-03-21 17:47:28 följande:
    så hon hade stulit korten? Det ska ju för f-n polisanmälas! Vilken människa. 

Men en 20-åring räknas som sin egen och kan söka hjälp genom tex soc osv. Ni får helt enkelt bearbeta henne flera ggr i veckan om att söka boende och arbete osv. Det kanske inte går på en gång men är ni bara passiva och väntar på att hon en morgon ska vakna på den andra sidan och vara godheten själv kommer ni bli besvikna 
  • Anonym (hm)
    Anonym (m) skrev 2016-03-21 17:55:44 följande:
    så hon hade stulit korten? Det ska ju för f-n polisanmälas!
    Helt rätt faktiskt.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (hm) skrev 2016-03-21 17:55:29 följande:

Så korten var försvunna och ni spärrade dem inte, men beställde nya kort? Ursäkta om jag låter anklagande, jag försöker bara förstå hur det hänger ihop. Vad har hen handlat för syskonens pengar?

Dom erkände inte på en gång att dom tappat korten eftersom dom gjort det förut.... Och dom trodde först att dom glömt dom hos sin mamma...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (m) skrev 2016-03-21 17:55:44 följande:
    så hon hade stulit korten? Det ska ju för f-n polisanmälas! Vilken människa. 

Men en 20-åring räknas som sin egen och kan söka hjälp genom tex soc osv. Ni får helt enkelt bearbeta henne flera ggr i veckan om att söka boende och arbete osv. Det kanske inte går på en gång men är ni bara passiva och väntar på att hon en morgon ska vakna på den andra sidan och vara godheten själv kommer ni bli besvikna 
    det hade handlats på mcdonalds, hm, cafeer.mm.en hel del småposter, nåt 100 kr uttag här och där inga jättedyra dyra saker men pengarna gick fort åt ändå...
  • Anonym (Sucka)

Jag fattar verkligen inte varför man skaffar nya ungar i en ickefungerande "familj"???

Köp en lägenhet till henne!

• kleo35

Ts:

Hur kommer det sig att du inte låter hennes pappa sköta detta?

• Anonym (Suck)
    Anonym (Sucka) skrev 2016-03-23 12:30:03 följande:

Jag fattar verkligen inte varför man skaffar nya ungar i en ickefungerande "familj"???

Köp en lägenhet till henne!

Ganska oväsentligt för sammhanget men liten var inte planerad... Jag hade spiral och bm har ingen förklaring till varför den valde att inte fungera... Vi valde dock att inte göra abort då vi väl stog där med fullbordat faktum att jag var gravid....
  • Anonym (Sucka)
    Anonym (Suck) skrev 2016-03-23 12:37:36 följande:

Ganska oväsentligt för sammhanget men liten var inte planerad... Jag hade spiral och bm har ingen förklaring till varför den valde att inte fungera... Vi valde dock att inte göra abort då vi väl stog där med fullbordat faktum att jag var gravid....

Det var tråkigt. Då är det väl bara att bita i det sura äpplet, ta sitt ansvar och skaffa ett boende till barnet!
Svar på tråden Hur hantera vuxen bonus när allt vara är negativt