• Turkiet77

Oansvarig?

Hej!

Jag undrar om man klassas som oansvarig förälder om man åker till Turkiet på semester, på sin icke barnvecka i dessa tider. Som en notis så tycker och tänker barnens andra förälder om allt och inget.

Mvh Funderande

• Svar på tråden Oansvarig?
  • LillaLoppi

Heter det inte ansvarslös? O.o

• Turkiet77

Tack LillaLoppi!

Otroligt viktigt och bra inlägg, hjälper mig verkligen!!!

Oansvarig och ansvarslös är synonymer med varandra om du inte visste det....

• LillaLoppi

Men i just din mening passar sig "ansvarslös" bättre.

Varsågod, puffar tråden åt dig.

• Fia 28

Nej varför då? Förra sommaren var vi till Dublin på vår icke-barn-vecka och året innan var vi också på semester resa den veckan.

• Turkiet77

LillaLoppi ???? Köper det, tack!

Angående resan menade jag just hur läget är i Turkiet nu, men o andra sidan är ju läget sisådär typ i hela världen.

• BioBonus
    Fia 28 skrev 2016-03-22 08:52:45 följande:

Nej varför då? Förra sommaren var vi till Dublin på vår icke-barn-vecka och året innan var vi också på semester resa den veckan.

Fast nu avråder ju förvisso inte UD från att resa till Dublin, och jag antar att det är det som kan anses oansvarigt/ansvarslöst av TS - att resa till Turkiet idag kan medföra vissa risker.

Personligen skulle jag inte resa dit, med tanke på oroligheterna, jag skulle inte ta mina barn dit och jag skulle inte vara helt nöjd med att deras pappa åkte dit, men det är inget jag kan påverka. Det finns ju andra resmål... Som tex Dublin ;)

• Fia 28
    BioBonus skrev 2016-03-22 14:25:14 följande:

Fast nu avråder ju förvisso inte UD från att resa till Dublin, och jag antar att det är det som kan anses oansvarigt/ansvarslöst av TS - att resa till Turkiet idag kan medföra vissa risker.

Personligen skulle jag inte resa dit, med tanke på oroligheterna, jag skulle inte ta mina barn dit och jag skulle inte vara helt nöjd med att deras pappa åkte dit, men det är inget jag kan påverka. Det finns ju andra resmål... Som tex Dublin ;)

Jo jag tänkte inte på att det är några oroligheter där för det nämndest heller inte i TS. 

Jag hade inte åkt dit de varnar för oroligheter varken med eller utan barn.
  • Ess

Nä varför skulle det va oansvarigt?
    Drar man däremot barnen med sig till ett ställe det avråds att åka till, då kan man börja diskutera det.

Personligen hade jag inte åkt till ett oroligt ställe om jag var ensam förälder, alltså om den andra föräldern var död eller inte alls fanns med i bilden. Jag hade sparat sådana resmål tills barnet var myndigt och stod på egna ben.

Svar på tråden Oansvarig?