Kan inte sluta äta godis! Hjälp!
Jag är så extremt sockerberoende så jag verkligen måste göra någonting åt det nu. Det är inte bara att jag tänker att det skulle vara gott med godis. Jag mår fysiskt dåligt av att inte äta godis! Blir helt skakig och svag i kroppen, och får svårt att koncentrera mig. Antar att det är så ett rejält blodsockerfall känns.Till slut ger jag vika för godiset, för det är det enda som hjälper mot den känslan. Jag äter vanlig mat och sköter mig bra på den biten, men så är det detta förbannade godis!
Hur tusan ska jag kunna sluta? Den obehagliga känslan som kommer när jag inte äter godis är verkligen OBEHAGLIG! Det hjälper inte att äta frukt eller mer mat, det måste vara godis! Och det kan komma när som helst på dagen, t.ex. efter lunch, då är inte att jag är helt tom på kalorier.
Vill verkligen bli av med detta beroende! Det är ju helt sjukt vad socker kan göra med en! Dessutom vill jag gå ner 10 kg. Och egentligen är det bara godiset som hindrar mig från att klara det. Motionerar 3-4 gånger i veckan och äter bra och nyttig mat till lunch/middag. Men så blir det godis VARJE dag.
Hjälp mig! Du har kanske klarat av det? Hur gjorde du??