• traehus

Någon som har provat att handla mat på nätet?

Jag har funderat på det här med att handla mat online och om det kan hjälpa en att få ihop vardagen med jobb, barn och annat. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Hur funkade det?

Om ni har provat att handla, hur ofta gör ni det och vilken anledning gör att det är intressant för er?

Jag håller på med ett examensarbete angående mathandling och e-handel och vill gärna veta lite om vad folk har för tankar om detta, speciellt barnfamiljer. Gå gärna in och fyll i min enkät om detta tar max 10 min och är helt anonymt! https://survey.enalyzer.com/?pid=n2hpad3h

Är även nyfiken om vad folk tycker om att använda mobilen mer aktivt när man handlar i en butik. Såg t ex att ICA erbjuder självskanning med mobilen.. vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Någon som har provat att handla mat på nätet?
  • Aniiee

Jag håller på att fylla i din enkät, och har kommit till frågan om vad som är viktigt när man beställer en matkasse. Jag saknar alternativet "att kunna välja antal portioner", för det är en sak som stört mig och min familj ganska mycket. De flesta matkassar är ju gjorda för 4 personer, vilket gör att vi alltid måste beställa 2 eller 3 om alla ska få äta, då vi oftast är 8 i maten.

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • traehus

Tack för att du fyller i den, uppskattas verkligen! 

Ja det ställer ju verkligen till problem, hade ju varit toppen om man kunde anpassa matkassen lite mer på det viset. Vad tycker du om att beställa mat över internet överlag? funkar det bra för er annars?

• Gäst24

Vi brukar handla mat på mathem.se och är väldigt nöjda. Vi handlar alltså inte färdiga matkassar utan handlar precis som när man går till affären. Så smidigt! Vi brukar storhandla en till två gånger per månad och sedan fylla ut med mjölk etc under veckorna då det oftast går fort att handla det på väg hem från jobbet.

• Lissie65

Har fyllt i den hade lite problem med frågan om hur jag vill bli kontaktad för att få nyheter och erbjudanden från matbutiken.  Jag önskar ej få massa sån reklam överhuvudtaget och saknade alternativet inte alls. Har mest handlat på nätet de gånger jag ej kunnat finna ekologiska frukt och grönsaker av acceptabel kvalitet i en butik nära mig.

• Ronga

Min kusins fru brukar göra det. Låter ju bekvämt som fan

Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Bertram

har gjort ibland typ när barnen varit sjuka eller så eller om bilen inte funkat, men det är väldigt mycket dyrare + att man är låst hemma att vänta på en leverans som kommer "mellan 17-22" tex.

Ok som nödlösning men föredrar att handla i fysisk butik då jag gärna vill välja själv, tex kött, frukt etc så man vet vad man får. Handlar vi på Willys som vi brukar för fyra pers så blir det ca 900 kr i veckan, på tex mathem blir samma varor för typ 1500... inte så värt det...

Svar på tråden Någon som har provat att handla mat på nätet?