• Anonym (Ensam mamma)

Så jävla trött

Hjälp?

Är så fruktansvärt trött på min sambo..

Han kommer hem från jobbet, sätter sig vid datorn, sitter där tills han ska sova. Umgås inte med vår son.

Det blir helg, sätter sig framför datorn det första han gör när han vaknar, sitter där hela helgen om vi "olyckligtvis" inte ska på kalas eller dylikt.

När jag har jobbat natt på helgen och sover på dagen så vaknar man ofta och märker att vår son har tillbringat hela morgonen och eftermiddagen framför TV'n, för min sambo sitter vid datorn..

Vår son gör tappra försök att prata med pappa hela tiden men får inga riktiga svar för han är inne i datorn..

Alltså vafan? Jag säger alltid att det är jobbigt och att vi känner oss bortprioriterade men vad hjälper det? Han säger alltid att "jag säger aldrig att du inte får göra saker som du tycker är kul". Men saken är att han vår visst spela om han vill, men alltid?

Men jag är ju alltid med vår son? Åker alltid hem till mina föräldrar för vi ska hitta på nåt kul? För det finns fan ingen annan som vill vara med, för han vill hellre spela datorspel..

Hjälp?

• Svar på tråden Så jävla trött
  • Anonym (Sätt stopp.)

Ställ ultimatum. Nu lägger han ner sitt jävla spelande eller så går ni isär. Skruva isär datorn och plocka bort någon viktig del ingen sen skriva ihop den igen.

• klyban
    Anonym (Sätt stopp.) skrev 2016-03-20 15:46:05 följande:
    Ställ ultimatum. Nu lägger han ner sitt jävla spelande eller så går ni isär. Skruva isär datorn och plocka bort någon viktig del ingen sen skriva ihop den igen.

Varför måste han sluta spela.
    Vore det inte bättre att han drar ner på det, och ser till att det finns ett umgänge?
    Personligen tycker jag det låter hur tokigt som helst, att ställa ultimatum och göra slut som enda alternativ.
    Och ställer man ultimatum och inte utför dessa om det inte går som tänkt.
    Så är man helt körd.
    Man ställer realistiska krav, som kan uppfyllas.
    Sen i slutänden så har inte ultimatumet sluta eller gör slut alternativet försvunnit.
    Det finns fortfarande kvar, även om man väljer inte lika drastiska saker från början.

• Cadencee

Ett rimligt krav kan vara att han får spela hur mycket han vill när sonen sover + någon timme eller två under dagen MAX?

• Anonym (s)
    klyban skrev 2016-03-20 17:58:38 följande:

Vore det inte bättre att han drar ner på det, och ser till att det finns ett umgänge?
    Personligen tycker jag det låter hur tokigt som helst, att ställa ultimatum och göra slut som enda alternativ.
    Så är man helt körd.
    Sen i slutänden så har inte ultimatumet sluta eller gör slut alternativet försvunnit.
    Det finns fortfarande kvar, även om man väljer inte lika drastiska saker från början.

Fast TS har ju redan påtalat problem och det hjälper inte.

Varför ska man behöva behandla datorspelande karlar som småbarn, för annars är det synd om dom? 
  • Anonym (Wtf?)

Vad är alternativet då? Vad är kul enligt dig? Tror du han tycker om att vara hos dina föräldrar på helgerna? Det låter inte som om du gör saker själv med barnet heller.

• Anonym (Sätt stopp.)
    klyban skrev 2016-03-20 17:58:38 följande:

Så är man helt körd.

Ja just det det är ju HAN det är synd om här. Det är ts som ska rätta sig efter skitungen han faktiskt är.
  • klyban
    Anonym (s) skrev 2016-03-20 18:26:47 följande:
    Fast TS har ju redan påtalat problem och det hjälper inte.

Varför ska man behöva behandla datorspelande karlar som småbarn, för annars är det synd om dom? 

Kanske problemet är att han bemöts som ett småbarn?
    Och inte se att han är en vuxen människa.
    Och vart får man tycka synd ifrån, tycker det är väldigt konstigt att man skulle tycka synd om han.
    Varför varför, är enda som jag funderar på.

• klyban
    Anonym (Sätt stopp.) skrev 2016-03-20 18:50:01 följande:
    Ja just det det är ju HAN det är synd om här. Det är ts som ska rätta sig efter skitungen han faktiskt är.

Du också, och det är synd om han inbillningen.
    Varför är det synd om honom?
    Kan ana att du tycker att vuxna människor inte ska få spela spel.
    Vart kommer denna hybrisen att du äger andras nöjen?
    Som de känner sig roade av.

Och ställa orimliga ultimatum, det personifierar skitunge.
    Konstigt att det alltid blir svart och vitt.

• Emeff

Men vad gör ni tillsammans (utan sonen) när han spelar hela tiden? Ingenting antar jag. Blir du lycklig av att vara med honom? Ger han kärlek? Är han mottaglig för din kärlek? Är det rimligt att han tar så lite ansvar för hem och barn? Om svaren är nej ska du bara lämna honom (eller varna först om det inte blir bättre) Livet är såå kort och du kan bli jobbigt bitter senare att du aldrig gjorde nåt. Då blir han också gladare så kan han spela helt utan tjat från dig... Det är jobbigt en stund att bryta upp. Sen blir du så stark o lycklig! / en som vet

Svar på tråden Så jävla trött