• myrslok

Bu eller Bä?

Jag väntar en flicka och funderar mkt på flicknamn. Vill ha ett sött, coolt, och lite unikt namn. Har som favoriter just nu:

Nelly
    Tilde
    Tilda
    Adina
    Molly
    Ronja

Senaste tillskottet på namnlistan är Lexie.
    Tkr namnet är jätte fint! MEN nu har jättemånga sagt att det är ett typiskt hundnamn. Älskar visserligen hundar, men vill väl inte ha ett typiskt hundnamn på min flicka. 

Så vad tkr ni är Lexie ett hundnamn?? och har ni några bra förslag?

• Svar på tråden Bu eller Bä?
  • Vegomamma

Jag tänker Lexie som ett hundnamn men det är ju upp till dig att välja nåt du är nöjd med. Min dotter heter Alba, och många tycker det är jättekonstigt. Har hört folk associera det till Ali Baba och de 40 rävarna, albatross, Albanien osv.

Ett namn som är lite likt Lexie är ju Pixie, det tycker jag passar bättre på ett barn. Av sin lista i övrigt röstar jag på Adina.

• sandratjejen

Min systerdotter heter Lexi. Ja har aldrig sett de som ett hundnamn!
    Tycker de där ett jätte fint namn så tycker absolut inte att du ska bry dig om att andra säger att de låter som ett hundnamn.
    Inte ens innan hon döptes för ca 4 år sedan så tyckte ja att de va ett hundnamn.

• JennyThe

Tycker alla namnen var fina. Adina låter lite utländskt (inget fel med det alltså) och Ronja lite omodernt...

Lexie är inte direkt ett hundnamn för mig...

• linnéa001

Det är ju inte precis några unika namn du listat. Jag gillar Adina bäst men det är väl för att min dotter heter Alina.

Lexie låter som ett hund- eller smeknamn.

• myrslok

Tack alla. Är alltså inte ute efter något super unikt namn som man aldrig hört förr. Vill inte ha nåt av de vanligaste namnen dock som: Anna , Sofia, Maria etc... I första namn. Hon kommer få Maria som andra namn eftersom det går extremt långt bak i släkten. Så bra om namnet passar ihop med Maria också ????.

• Natulcien

Jag håller med om att Lexie är lite av ett hundnamn, eller eventuellt smeknamn för Alexandra. Inte alls i min smak. Men det är ju er smak som räknas här.

Av de namnen som finns på din lista tycker jag att Adina är finast, och mest Sött/coolt.
    Eventuellt Ronja också, men lite "hundvibbar" även där för min del.

Nelly, 
    Tilde, Tilda och Molly: Okej, men lite bleka och menlösa, tycker jag.

Andra förslag på namn som är både söta och coola: Agnes, Astrid, Vera, Ethel, Ebba.

• fluu

Av dina förslag så absolut älskar jag Adina. Fler förslag:

Adele/Adela, Alvina, Aili, Billie, Cleo, Disa, Eila, Eira, Franka, Gry, Tilly, Silke, Pim, Nika, Millie.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Bu eller Bä?