Krogen. Bara för de som vill visa upp sig?
Det var enklare som barn. Då hörde man av sig till kompisarna och cyklade dit. Eller tvärtom.
Sen i tonåren förändrades saker.
Jag upptäckte att jag inte var som dom. De var utåtriktade, gillade att vara i blickpunkten. Spelade i band, sportade och var med i mästerskap, teater.
Jag har aldrig gillat att synas på det sättet.
Det märktes också när det började festas och gå ut.
Det var aldrig min grej. Jag kände mig ofta bortkommen på krogen. Försökte ha kul med kompisarna, men jag kände att atmosfären hade förändrats. Tjejer var sexiga och flirtiga, inte med mig men med kompisarna. De hånglade med tjejer på krogen, hände aldrig mig. Och jag var inte alls ute lika ofta som dom. Det var väl helt enkelt fel element för mig, jag försvann.
Senaste gången jag var ute var för 10 år sen, då hade det gått 7 år sen jag varit ute. Jag kände ungefär samma. Jag fattade inte grejen. Och nu var jag ändå 10 år äldre, 34 år. Men det verkade vara samma sak. Tjejer var sexiga, men oåtkomliga. Inte för att jag försökte, jag var ju livrädd att ens vara där. Och sånt syns väl antagligen.
Har jag fått fel intryck, eller är krogen mest ett ställe för de som gillar att synas och är utåtriktade?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-17 11:35
Jahapp, det här hamnade ju helt fel. Skulle ligga i forumet Relationsproblem. Nån adm. som kanske kan flytta? Tack på förhand