• Svar på tråden någon som kan tyda skallform vecka 11?
  • LillaLoppi

Med en bättre bild, ja. :)

• Sandraa13
    LillaLoppi skrev 2016-03-17 10:45:06 följande:

Med en bättre bild, ja. :)

Har tyvärr bara denna men skallformen syns ganska bra
  • LillaLoppi

Bilden är så liten. Surfar dessutom från telefon.

Men utåtbuktande panna är ett maskulint drag. Ser ut som att bebisen har en utåtbuktande panna(?).

• Sandraa13
    LillaLoppi skrev 2016-03-17 11:46:38 följande:

Bilden är så liten. Surfar dessutom från telefon.

Men utåtbuktande panna är ett maskulint drag. Ser ut som att bebisen har en utåtbuktande panna(?).

Ja det hade den.. Sen så var det häftigt för min man tyckte att han såg en liten "snopp" mellan benen när BM tittade mellan benen. Mrn det är väl för tidigt för att se det? Tack så hemskt mkt för svar förresten !
  • LillaLoppi

Ah tror det är för tidigt. Tror inte yttre könsorgan finns där i den veckan.

• Sandraa13
    LillaLoppi skrev 2016-03-17 14:59:06 följande:

Ah tror det är för tidigt. Tror inte yttre könsorgan finns där i den veckan.

Ok men vi får se vad det blir... Har två flickor se det skulle vara roligt med en pojke denna gång men såklart e huvudsaken att det är ett friskt barn.
  • LillaLoppi
    Sandraa13 skrev 2016-03-17 15:08:42 följande:

Ok men vi får se vad det blir... Har två flickor se det skulle vara roligt med en pojke denna gång men såklart e huvudsaken att det är ett friskt barn.

Man får "önska" ett visst kön. :) Jag "önskade" mig också en pojke.
  • Sandraa13
    LillaLoppi skrev 2016-03-17 15:12:54 följande:
    Man får "önska" ett visst kön. :) Jag "önskade" mig också en pojke.
    Jaa där ser man, men hur kan det komma sig att su är bra på o tyda , har du erfarenhet o brukar dem stämma?
  • LillaLoppi
    Sandraa13 skrev 2016-03-17 15:52:58 följande:

Jaa där ser man, men hur kan det komma sig att su är bra på o tyda , har du erfarenhet o brukar dem stämma?

Alltså jag vet att man brukar könsbestämma människoskellett med hjälp av skallteorin. Män har bredare och mer utbuktande panna.

Googla "skull theory". kolla första bilden.

Och ja, det brukar stämma. :)
Svar på tråden någon som kan tyda skallform vecka 11?