• zalando93

hjälp att övertyga vårdpersonal ta bort födelsemärke!

Hej,
    Jag har bokat tid på VC på måndag nästa vecka och hoppas verkligen att få ta bort ett födelsemärke på smalbenet som jag avskyr. Har kollat upp den tidigare och man har sagt att den inte är farlig. Problemet är att jag aldrig går i shorts på sommaren eller vågar visa mig naken inför någon (jag vet hur töntig jag är).

Pratade imorse när jag bokade tid på VC med min husläkare som jag innan inte haft. Kunde höra på hennes röst att hon va rena kärringen.... :( känner mig jätterolig nu att hon ska köra över mig totalt och vägra ta bort mitt födelsemärke.
    Har ni några tips på hur jag kan övertyga henne om att det ska tas bort? Någon som varit med om liknande situation?

Har faktiskt för 2 veckor sen försökt skära bort det med kniv/ rakblad men klarade inte. Jag vet att om inte kärringen tar bort det kommer jag nog göra det själv... :(
    Hoppas ju på att dom ska ta bort det helst!

Har ibland funderat på om jag ska klia lite på det så det blir en sårskorpa så kanske det övertygar kärringen att ta bort det?

Vad tror ni? Hjälp mig?!

(Jag vet att jag är extremt töntig som gör sådant liv för detta men såhär har det varit ända sedan jag var liten, är riktigt tråkigt att inte känna sig bekväm att gå i shorts på sommaren och njuta eller att våga träffa någon och klä av sig)

• Svar på tråden hjälp att övertyga vårdpersonal ta bort födelsemärke!
  • zalando93

Tacksam för svar och tips/ erfarenheter från så många som möjligt.

Undrar också om någon har tagit bort platt födelsemärke på annat ställe än VC? Kostar det mycket? Hur lång tid tar det innan man får tid? Kan tillägga att mitt födelsemärke är platt mitt på framsidan av smalbenet.
    Har hört av kompisar som sagt att det inte går att ta bort märken som ligger på ett sådant svårt ställe, stämmer det?

• LillaLoppi

Säg att formen på märket ändrats eller att det skaver när du har vissa kläder.

• Fia 28

Du är väl medveten om att ärret kommer blir större än vad födelsemärket är?

• Ingrediensen

Jag har själv ett par märken som jag vill ta bort men har uppfattat det som att det finns inte en chans i offentlig vård om inte de bedömer det som "farligt".

Tänker mig att jag måste göra det privat och tror inte det är så dyrt MEN det känns inte bra att vända sig till en plastik/skönhetssalong. Är rädd att det är klåpare.. Särskilt som mitt ena sitter precis ovanför munnen.

Berätta gärna hur det gick hos vårdcentralen!

• zalando93
    Fia 28 skrev 2016-03-17 09:56:41 följande:

Du är väl medveten om att ärret kommer blir större än vad födelsemärket är?

Aa, jag bär hellre ett ärr som är större! Inga problem, det kan jag leva med.
  • Maria 434

Vad är problemet? Betala för borttagningen själv. Finns många privata kliniker som kan ta bort födelsemärken.

• LillaLoppi
    Maria 434 skrev 2016-03-17 12:33:51 följande:

Vad är problemet? Betala för borttagningen själv. Finns många privata kliniker som kan ta bort födelsemärken.

Mår hon dåligt av det, så pass att det försvårar hennes vardag, så ska hon ha det via landstinget.

Min kompis fick gratis silikoninplantat av samma anledning.
  • Kjell2

Jag skulle föredra en privat klinik framför landstinget. Dels är de mer fokuserade på att det ska bli snyggt och dels är det vikitgt att kunderna blir nöjda och säger bra saker om kliniken.

Inget ont om landstinget men fokus ligger på att bota sjuka och kunderna kommer med automatik.

• Ingrediensen
    Kjell2 skrev 2016-03-17 12:51:57 följande:

Jag skulle föredra en privat klinik framför landstinget. Dels är de mer fokuserade på att det ska bli snyggt och dels är det vikitgt att kunderna blir nöjda och säger bra saker om kliniken.

Inget ont om landstinget men fokus ligger på att bota sjuka och kunderna kommer med automatik.

Kanske är det som du säger! Jag vet inte så mycket om det men antar att det är skräckhistorierna i media som fått mig negativt inställd till privata kliniker. Men man får väl kolla upp noga innan bara.
Svar på tråden hjälp att övertyga vårdpersonal ta bort födelsemärke!