• Dagsmeja

Storasyster heter Ava, vad ska lillebror heta?

Som rubriken lyder.. Vi kan inte enas om vilket namn lillebror ska få. Jag tycker om klassiska svenska namn som Gustaf och Carl Johan. Sambon gillar Matteus och Johannes. Bubblare på min lista är Ture, och sambon kan tänka sig August. Men vi är alltså inte överens om ett endaste namn. Tar tacksamt emot förslag. Är ju kul om det passar med Ava, men inget måste. 

• Svar på tråden Storasyster heter Ava, vad ska lillebror heta?
  • catladyn

göran

Sören

Östen

Gösta

Örjan

Hans

Evald

Arne

Stig

• Duckan

August är jättefint! Jag gillar alla namnen du nämner ts.
    Andra namn jag tycker om är Arvid, Edvin, Oscar (lite för poppis men ack så fint), Levi.

• catladyn

Claes

Ingemar

Rolf

Leif

Severin

Lars

Ronny

Urban

• Anonym (Varumärke)

Felix, Findus eller Harley, då de, liksom Ava, också är varumärken.

• Dagsmeja

Tack för alla förslag! Gillar Carl och kanske Olle. Det finns många namn som är helt okej fina, men som ändå inte känns som det rätta eller mest perfekta till Mitt barn. Hmm, svårt.. Fick en kommentar om att även döpa lillebror till ett varumärke, är det bara jag som inte vet vad Ava är för varumärke?

• Anonym (Varumärke)
    Dagsmeja skrev 2016-03-21 00:15:58 följande:

Tack för alla förslag! Gillar Carl och kanske Olle. Det finns många namn som är helt okej fina, men som ändå inte känns som det rätta eller mest perfekta till Mitt barn. Hmm, svårt.. Fick en kommentar om att även döpa lillebror till ett varumärke, är det bara jag som inte vet vad Ava är för varumärke?

www.avamc.se/

Du har säkert sett deras stora, röda neonskyltar ute någon gång. Samma typsnitt som märket i vänstra hörnet på sajten (fast utan MC efter AVA).

Ava och Olle, ja. Men inte Carl. Det är helt fel kategori för någon som valt namnet Ava till sin dotter.
  • Ego Lovers

Tänker att ni kanske skulle hålla det kort. Ava och Johannes ser ju väldigt udda ut. Gillar när det hålls någorlunda lika.
    Tex Jon, Odd, Bo, Olle, Lo, Sam.
    Ava och Jon eller Ava och Odd är finast

• LillaLoppi
    Ego Lovers skrev 2016-03-21 00:38:48 följande:

Tänker att ni kanske skulle hålla det kort. Ava och Johannes ser ju väldigt udda ut. Gillar när det hålls någorlunda lika.

Tex Jon, Odd, Bo, Olle, Lo, Sam.

Ava och Jon eller Ava och Odd är finast

Klockrent! Även jag röstar för Ava och Odd!
Svar på tråden Storasyster heter Ava, vad ska lillebror heta?