• Anonymakaninen

Alltid varit intresserad av killar men tror jag även gillar tjejer...?

Jag är en 16 årig tjej som snart ska gå ut nian. För ungefär 4 månader sen gjorde jag och min kille slut och jag har mått såå himla dåligt och varit ledsen så länge. Idag mår jag bättre och umgås med andra killar. Jag är väldigt säker på att jag är intresserad av killar men när jag var yngre var jag små kär i min bästavän Hanna (som heter något annat i verkligheten) I många år har jag sagt till mig själv att jag vill inte tycka om tjejer men inte förens nu har jag börjat må dåligt av att jag nästan har insätt att jag gör det även om jag är väldigt säker på stt jag är intresserad av killar. Kan inte se mig tillsammans med en tjej som med en kille förtillfälligt men jag vet inte vad jag ska göra!! Är jag bi eller är jag bara en förvirrad tonåring??

• Svar på tråden Alltid varit intresserad av killar men tror jag även gillar tjejer...?
  • Dr Nail

Har du nån kontakt med den där Hanna, som heter något annat? Vad tror du om hennes känslor kring dig?

• Anonymakaninen

Idag går jag och Hanna i olika skolor och har ingen kontakt tyvärr. Tänker på henne och mina gamla vänner väldigt mycket men vi har inte umgås på nästan 4 år så vi har säker vuxit mycket som personer och förändrats. Ganska säker på att hon aldrig förstod hur mycket hon betydde för mig då.

• Anonym (Rationell)

Det är inte direkt ovanligt att unga tjejer känner så och experimenterar lite med sin sexualitet. 

Om jag var du skulle jag inte tänka så mycket, utan bara var den du är och gör vad du känner för.

Måste du definiera din sexualitet så vänta åtminstone ett par år så tonårshormonerna hinner lugna sig lite :)

• Dr Nail

Jag skulle testa att ta upp kontakten. Se hur det skulle kännas att träffa henne igen.

• Anonym (H)

Jag var säker på att jag var hetero tills jag blev kär i en annan tjej när jag var i din ålder. Definierar mig som bi men min sexualitet är lite flytande. Förut hade jag en period när jag mest attraherades av kvinnor och nu är jag mest inne på män. Det är nog inte så svartvitt. Försök att inte tänka så mycket och var öppen för dina egna känslor. Antingen får du klarhet i det snart eller så kommer du aldrig kunna definiera din sexualitet. Vissa är absolut främst attraherade av ett kön men attraheras i undantagsfall av det andra, andra får romantiska känslor för det ena könet men sexuella för det andra osv osv. Det är inte så viktigt egentligen.

• Queen90

Jag kände som du när jag var 16. Jag var kär i en av mina vänner, en heterosexuell tjej med pojkvän. Kändes skit jobbigt att inte våga säga något eftersom jag inte hade en chans på henne. Jag funderade mycket över min sexuella läggning i tonåren och när man funderar så blir man tankspridd. Sluta fundera och gör det som känns rätt för stunden! När jag kom ut som homosexuell för mina vänner kom jag och tjejen jag var hemligt förälskad i varandra närmare och vi är idag ett par sedan flera år. Du vet, inget är hugget i sten! Kör hårt!

Svar på tråden Alltid varit intresserad av killar men tror jag även gillar tjejer...?