Hur kan allt som varit inte räknas????
Vi är inte överens om barnens boende efter separationen av flera anledningar. När jag skall beskriva mina tankar om det hela så har det som varit ingen betydelse enligt familjerätten. Man skall bara blicka framåt och försöka att barnen skall vara hos pappan så mycket som möjligt. Hur kan allt som varit inte ha någon som helat betydelse?
Vi har gått i familjerådgivning för jag känt mig totalt ensam om barnen. Efter separationen vill han ha dem halva tiden hos sig trots att han visat noll intresse och engagemang tidigare. Trots att barnen upplever separationsångest från mig pratar de ändå om att utöka tiden nu hos pappan.
Att han haft alkoholproboblem som gått ut över familjen och barnen under alla åren har ingen betydelse nu när han helt plötsligt enligt sin egen utsago slutat ha problem med detta.
Att han har ett humör som går ut över mig och barnen. Bråkat med mig under åren så jag fått ringa andra och be om hjälp för barnen är där och han inte slutar. För att inte tala om vid separationen alla oförutsedda besök där han gapar och skriker inför barnen.
Hur kan det som pågått under hela barnens liv inte ha någon betydelse från och med nu? Hur kan det inte ha någon betydelse nu hur lite han tagit hand om barnen innan separationen? Det känns som det blir en brutal separation för barnen.