• Rmiaa

Försökt i 3 år

Hej, jag och min kille har försökt att få barn. Men jag har försökt att bli gravid innan jag och han blev tillsammans. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har försökt i 3 år och jag skulle göra vad som helst för att få en egen liten bebis. Har någon här varit med om samma ler har någon tips på vad jag borde göra.

• Svar på tråden Försökt i 3 år
  • Ellie

Har ni sökt hjälp för att utreda om det finns någon orsak till att det inte fungerar?

• Cyanea

Säger som Ellie - har ni sökt hjälp? Det är egentligen inget man kan göra på egen hand. Funkar det inte på så lång tid brukar man behöva medicinsk hjälp. 

• vemorkarvänta

Inte i 3 år, men i 1.5 år. JG plussade i förrgår efter en HSS spolning. Spolningen är till för att kontrollera passagen i äggledarna, men man undrar ju om det har effekt på fertiliteten också. Men detta gjordes alltså efter att killen kollade sina gubbar och efter att dom kollat hormoner på mig, samt gjort 2 gyn undersökningar med ultraljud. Man vill ju utesluta alla tänkbara fel. Nu vet jag inte om du gjort någon utredning, om du har det så borde du gjort allt detta redan :)

Svar på tråden Försökt i 3 år