Vart vänder man sig för hjälp?
Jag och min pojkvän har i snart 1,5 år haft oskyddat sex i hopp om bebislycka, men ingenting har hänt. Undrar vart jag initiellt ska vända mig för att få hjälp med att kolla upp varför jag inte blir gravid?
Jag och min pojkvän har i snart 1,5 år haft oskyddat sex i hopp om bebislycka, men ingenting har hänt. Undrar vart jag initiellt ska vända mig för att få hjälp med att kolla upp varför jag inte blir gravid?
Hej!
Jag vände mig till kvinnokliniken och gyn. Dels för att jag är 25 och inte längre går till ungdomsmottagningen och att jag har haft kontakt med kk tidigare p.g.a. andra besvär.
Jag kontaktade kk för att jag inte fick någon mens efter att ha slutat med p-piller och därför kändes det som ett första steg att kontakta dem.
Det är olika beroende på kommun/landsting hur långt de går vidare med det här. Jag själv blev hänvisad till en privat genmottagning för att gå vidare med undersökningar och kanske starta behandling.
Det skadar inte att ringa och höra sig för, om inte annat kan de tipsa dig om vart du ska vända dig
Kvinnokliniken/gyn på ditt sjukhus.
Vi bor i Göteborgstrakten och gjorde så att vi gick ut på Sahlgrenskas hemsida för fertilitetskliniken, skrev ut deras egenremiss, fyllde i den och skickade in.