• Anonym (Bebislängtan)

hur lång tid tog det för er "unga"?

Hur lång tid tog det för er i 20-25 års åldern att bli gravida?
    Jag är 22 min sambo 24, vi är inne på tredje försöket nu. Våra vänner har blivit gravida på 1-2 försöket o både jag o min sambo börjar bli oroliga att det ska vara något fel på ngn utav oss även om vi vet att de kan ta upp till 1 år för vissa att bli gravida..

Min sambo äter folsyra och zink.
    Jag äter folsyra, rosenrot, jättenattljusolja och vitamin b12.

Så min fråga är helt enkelt, hur lång tid tog det för er? :)

• Svar på tråden hur lång tid tog det för er "unga"?
  • Anonym (***)

Jag förstår inte, du vet att det kan upp till ett år, så varför så bråttom? Och det går ju inte fortare för er bara för att vi svarar.

• Anonym (Bebislängtan)
    Anonym (***) skrev 2016-03-13 19:35:00 följande:

Jag förstår inte, du vet att det kan upp till ett år, så varför så bråttom? Och det går ju inte fortare för er bara för att vi svarar.

Är de så konstigt?
    Att det tar ett år baseras på ALLA åldrar. Hon har ju skrivit 20-25 år och vill antagligen ha fakta på hur lång tid de brukar ta när man är i den åldern, eftersom de blir svårare ju äldre man blir.

Som svar på din fråga TS. För oss tog det 5 ggr jag 23 sambon 25.
  • Anonym (:))

Jag då 21 och mitt ex 28, försökte i 1.5 år utan att lyckas, fick utredning och diagnos och domen blev IVF på en gång.

Separerade och jag träffade en ny.

Vi blev gravida utan att ens försöka efter att ha varit tillsammans i 4 månader. Jag 23 och han 33. Knoddan kommer i maj/juni :)

• Carambolan

12 månader med första och 10 månader med andra. (Då var jag 23 + 25). Tredje blev till trots p-piller...

• Anonym (S)

Jag var 20, han 21, tog åtta månader. Nästa var jag 22 och han 23, tog två år.

• aerial

Jag var 26 och dåvarande sambon 27 när vi blev gravida, första försöket. Sen blev jag oplanerat gravid med min nuvarande kille när vi vart tillsammans en månad (var då 29) men pga omständigheterna behöll vi inte.

• Anonym (what)

Gick på första försöket. 23 och min sambo 27. Ingen av oss äter tillskott. Låter helt galet med allt ni äter och stressen ni verkar känna så då är det inte konstigt det inte går.

• Kawinna

Gravid efter sex månader första, 23 år.

Oplanerat gravid pga av slarv en gång, 24 år.

• Anonym (***)
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2016-03-13 19:56:43 följande:
    Är de så konstigt?
    Att det tar ett år baseras på ALLA åldrar. Hon har ju skrivit 20-25 år och vill antagligen ha fakta på hur lång tid de brukar ta när man är i den åldern, eftersom de blir svårare ju äldre man blir.

Som svar på din fråga TS. För oss tog det 5 ggr jag 23 sambon 25.
    Oj, TS som svarar, men låtsas vara någon annan.

Nu blev det fel, eller?
  • Anonym (5)

25 år då. Gick på femte försöket.

Svar på tråden hur lång tid tog det för er "unga"?