• vårblomman

är på rd 12 men clearblue visar end 1-2

Hej!
    Jag har ivf-barn sedan tidigare. Jag har gjort ett flertal nya ivf-försök i två år nu och fått ett missfall i v 6 och en MA i v 11. Nu har jag gjort en FET med blastocyst och är på ruvardag 12. Testade med morgonurin med veckoindikator. Fick gravid men end 1-2v, och det borde ju vara 2-3 eftersom jag är i v 4+4 idag. Är nu så orolig. Är det några fler som råkat ut för det? Blev det tidigt missfall, eller utvecklade sig graviditeten normalt?

• Svar på tråden är på rd 12 men clearblue visar end 1-2
  • syntharen

Dom där veckoindikatorerna borde förbjudas! Dom leder ofta bara till oro. Jag fick 1-2 när jag var i v 4+nånting och jag blev så klart orolig, trots att jag försökte förklara för mig själv att jag inte hade hållt mig så länge och kisset då inte var så koncentrerat. Nu är jag i v 13+4 och har sett den lilla på 2 ultraljud, senast för 5 dagar sedan.

Jag tror allt är bra med din graviditet, kanske hade du inte så koncentrerat kiss precis som jag. Grattis!

• RockyKiwa

Hej! För mig var det likadant,.Clearblue visade bara 2-3 men borde visat 3+.Hade mina symtom inte avtagit så hade jag inte oroat mig pga att man har olika hormonnivåer i kroppen.Vissa ligger lite lågt i början Jag fick tyvärr missfall i v 6.Har du några symtom?Kan ju gå bra för dig iallafall!Lycka till

• schober

Att den visar 1-2 veckor i vecka 4 är HELT NORMALT. Om ni läser på förpackningen så står det att den visar veckor EFTER befruktningen vilket då stämmer. Man brukar börjar räkna graviditetsveckor ca två veckor innan ägglossning vilket oftast är vecka 2+0.

BIM (mensdagen) brukar vara 4+0 men bara 1-2 veckor efter befruktningen alltså stämmer det om du är i vecka 4+4 och den visar 1-2 veckor. Lägg alltså till ca två veckor på det dom veckoindikatorn visar.

• vårblomman
    schober skrev 2016-03-13 13:20:11 följande:

Att den visar 1-2 veckor i vecka 4 är HELT NORMALT. Om ni läser på förpackningen så står det att den visar veckor EFTER befruktningen vilket då stämmer. Man brukar börjar räkna graviditetsveckor ca två veckor innan ägglossning vilket oftast är vecka 2+0.

BIM (mensdagen) brukar vara 4+0 men bara 1-2 veckor efter befruktningen alltså stämmer det om du är i vecka 4+4 och den visar 1-2 veckor. Lägg alltså till ca två veckor på det dom veckoindikatorn visar.

Fast jag satte in en 5-dagars blastocyst för 13 dagar sedan, så då räknat jag befruktningen för 18 dagar sedan, alltså 2-3v, eller tänker jag fel?
  • vårblomman

Tack ni som svarat. Jag ska försöka tänka positivt och inte stirra mig blind på siffrorna. Jag har i alla fall inte blött något, som jag gjorde vid mitt tidiga missfall förra sommaren.

Dum som jag är har jag ju googlat på veckoindikator som visar 1-2 fast man är längre gången och i majoriteten av trådarna verkar det trots allt slutat med missfall. Dumma mig varför läste jag allt detta.

• Pimpinellan
    vårblomman skrev 2016-03-13 13:28:24 följande:
    Fast jag satte in en 5-dagars blastocyst för 13 dagar sedan, så då räknat jag befruktningen för 18 dagar sedan, alltså 2-3v, eller tänker jag fel?
    Nej, du räknar rätt. ET/FET med blastis är dag 2+5 men det testet är inte pålitligt och jag håller med syntharen om att de borde förbjudas! Sluta testa nu. Du är gravid. Fler test visar inget alls, framförallt aldrig om barnet lever. Gör VUL som är brukligt och lycka till!
  • Mooki

Jag gjorde FET med 5-dagars blastocyst i januari. På ruvardag 14 fick jag också 1-2 veckor och blev livrädd att något var fel. Eftersom det var ett äggdonationsförsök fick jag även ta blodprov för att mäta hcg samma dag. Hcg-värdet var högt och bra, och nu är jag gravid i vecka 11. Så haka inte upp dig på veckoindikatorn!

• vårblomman

Testade igen imorse och fick 2-3, är så lättad och lycklig nu. Nu ska jag inte använda det dumma testet mer!

• Musika

Hej!

Jag kunde inte boka HCG test i Gävle dag 14 efter ET. blev galen mår dåligt pga detta. Jag fick positiv i urinen dag 11 och dag 13 gjorde jag Clearblue indikator test men den visade 1-2. Kliniken säger att den borde visa 4 veckor. Jag har illamående ganska mycket och all graviditets symptom. vet ej vad jag ska göra. försöker ta på privat läkare för att göra blod test... när jag läste era kommentar blev det lite lättnad. första barn, första et och positiv. men 40 plus är jag..

• vårblomman
    Musika skrev 2017-08-31 20:57:48 följande:

Hej!

Jag kunde inte boka HCG test i Gävle dag 14 efter ET. blev galen mår dåligt pga detta. Jag fick positiv i urinen dag 11 och dag 13 gjorde jag Clearblue indikator test men den visade 1-2. Kliniken säger att den borde visa 4 veckor. Jag har illamående ganska mycket och all graviditets symptom. vet ej vad jag ska göra. försöker ta på privat läkare för att göra blod test... när jag läste era kommentar blev det lite lättnad. första barn, första et och positiv. men 40 plus är jag..

Tyvärr blev det ett missed abortion för mig den gången, men nu ligger jag här bredvid en 2 månaders bebis, så skam den som ger sig
Svar på tråden är på rd 12 men clearblue visar end 1-2