Behöver råd ang mjölkfri kost
Min tjej har precis blivit 6 månader och har börjat få eksem på magen, ryggen, halsen osv. Så fort man tar av henne kläder river/kliar hon sig på magen och dessutom kliar hon sig på huvudet hela nätterna.
Efter besök på BVC och hos läkare ska vi prova mjölkfri kost/ersättning. Har tagit blodprov också och inväntar provsvar.
Men förutom lite smakprover av mat och gröt så helammar jag och hon tycker inte om flaska! (har provat alla flaskor, nappar, storlekar, florsocker osv)
Om jag fick välja helt själv skulle jag sluta amma direkt och bara ge ersättning. Men det känns som det inte kommer fungera eller resultera i kaos i ett par dagar tills hon, förhoppningsvis, har accepterat ersättningen..
Har fått en receptfolder med massor av recept på hur man kan blanda i ersättningen i gröt, välling, puréer osv. Kan jag sluta amma direkt och bara ge henne sånt? Även fast hon inte äter så mycket riktig mat nu?
Känns som det bara kommer bli skrik och gråt hur jag än gör. Skulle ju själv kunna sluta äta mjölkprodukter men samtidigt vill jag ju egentligen sluta amma och detta kanske skulle kunna vara ett bra tillfälle...