• Viktoria453890

Ostabilt med min pojkvän

Jag och min pojkvän blev ganska nyss tillsammans men innan dess var vi på g ganska länge. Vi har det svårt nu. För det första har vi förhållande på distans och han litar inte på mig. Han tror jag ligger med andra, haffar andra, kysser andra osv. och det är nått jag aldrig skulle göra. men hans "kompisar" sprider falska rykten om mig som gör han osäker. 
    har ni nått förslag för hur jag ska få han att tro på mig?
    Eller ska vi göra slut?
    Eller hur ska vi göra?

• Svar på tråden Ostabilt med min pojkvän
  • Pimpinellan

Gör slut! Finns ingen tillåt från hans sida gentemot dig kommer du aldrig kunna övertyga honom heller. Man ska inte behöva övertyga nån heller, man ska helt enkelt lita på varann. Vare sig han eller hans kompisar verkar vara nåt att sakna.

• FruFlisan
    Pimpinellan skrev 2016-03-11 17:38:55 följande:

Gör slut! Finns ingen tillåt från hans sida gentemot dig kommer du aldrig kunna övertyga honom heller. Man ska inte behöva övertyga nån heller, man ska helt enkelt lita på varann. Vare sig han eller hans kompisar verkar vara nåt att sakna.

Håller helt med!
  • AnnaZL
    FruFlisan skrev 2016-03-11 18:21:43 följande:
    Håller helt med!
  • Tecum

Om du gör slut ger du "kompisarna" rätt. Vad har de för anledning att sprida rykten om dig?

• Aupendi
    Tecum skrev 2016-03-11 19:37:38 följande:

Om du gör slut ger du "kompisarna" rätt. Vad har de för anledning att sprida rykten om dig?

Hon ger dom väl inte rätt i att hon träffar andra killar bara för att hon för slut?

Och mitt råd är också att avsluta om pojkvännen redan är så osäker. Inte hållbart, väldigt destruktivt för båda.
  • Tecum
    Aupendi skrev 2016-03-11 21:37:40 följande:
    Hon ger dom väl inte rätt i att hon träffar andra killar bara för att hon för slut? Och mitt råd är också att avsluta om pojkvännen redan är så osäker. Inte hållbart, väldigt destruktivt för båda.
    Hon ger dem rätt i att hon och killen inte passar ihop.
  • Fiona M

Det kommer vara svårt att få ett bra förhållande om du ska behöva bevisa dig och vara i underläge hela tiden, ni får inte en jämbördig grund att bygga vidare på.

• AnnaZL
    Tecum skrev 2016-03-11 21:42:04 följande:

Hon ger dem rätt i att hon och killen inte passar ihop.

Men de gör de ju inte om han tror på dem över henne!
  • plutten45

grejen är den att min pojkvän tror ju på mig  men blir fett osäker när hans "kompisar" håller på. Så om dem inte hade lagt sig i så hade det varit bättre men mm...

• Aupendi
    plutten45 skrev 2016-03-12 10:19:13 följande:

grejen är den att min pojkvän tror ju på mig  men blir fett osäker när hans "kompisar" håller på. Så om dem inte hade lagt sig i så hade det varit bättre men mm...

Men nej, han tror ju inte på dig. Hade han gjort det så hade kompisarnas snack inte kunnat göra honom osäker.

Det går inte att både lita på dig OCH bli osäker pga kompisarna. De är två motsatser.

Tror han på dig så finns det ju inget problem, då litar han på att allt är ok. Men blir han osäker så tror han dig inte fullt ut. Så enkelt är det.
  • Aupendi

I starten skrev du dessutom att ni har distansförhållande och din kille inte litar på dig....

• äldreochklokare
    Tecum skrev 2016-03-11 19:37:38 följande:

märklig kommentar.

ska man stanna i en dålig relation där man blir misstrodd för att killen har  idioter till kompisar som sprider rykten, stanna för att "bevisa" att det inte är sant? 
    Låt fjortisarna sprida sina rykten, gör slut och hitta en kille som gillar dig för dig och inte lyssnar på andra. 

• Tecum
    äldreochklokare skrev 2016-03-12 14:47:13 följande:
    märklig kommentar.

ska man stanna i en dålig relation där man blir misstrodd för att killen har  idioter till kompisar som sprider rykten, stanna för att "bevisa" att det inte är sant? 
    Låt fjortisarna sprida sina rykten, gör slut och hitta en kille som gillar dig för dig och inte lyssnar på andra. 

Tycker du att kompisar ska avgöra om det blir slut eller inte? Det är ju helt sjukt!

Nu vet vi inte säkert om relationen är dålig, det vi vet är att killen blir påverkad av sina vänner. Precis som tjejer ofta blir av sina kompisar. Så ja, är inte relationen helt kass borde TS stanna kvar och försöka övertyga killen om att hon har rätt och att han inte ska lyssna på s k kompisar som lägger näsan i blöt. Av ren princip och för sin egen heders skull om inte annat!
  • AnnaZL
    Tecum skrev 2016-03-12 17:53:42 följande:

Tycker du att kompisar ska avgöra om det blir slut eller inte? Det är ju helt sjukt!

Nu vet vi inte säkert om relationen är dålig, det vi vet är att killen blir påverkad av sina vänner. Precis som tjejer ofta blir av sina kompisar. Så ja, är inte relationen helt kass borde TS stanna kvar och försöka övertyga killen om att hon har rätt och att han inte ska lyssna på s k kompisar som lägger näsan i blöt. Av ren princip och för sin egen heders skull om inte annat!

Vi tycker olika. Jag tycker att om inte killen kan bestämma sig för att vara på hennes sida är han inget att bygga ett förhållande med. Det är svårt nog ändå!

Väljer han att tro på kompisarna kan ha få fortsätta att nöja sig med att ha sina förhållanden med dem som han tydligen värdesätter mer. När han till slut märker att de lyckats sabba x antal kärleksförhållanden kanske han tänker om.
  • Tecum
    AnnaZL skrev 2016-03-12 23:30:53 följande:
    Vi tycker olika. Jag tycker att om inte killen kan bestämma sig för att vara på hennes sida är han inget att bygga ett förhållande med. Det är svårt nog ändå!
    Väljer han att tro på kompisarna kan ha få fortsätta att nöja sig med att ha sina förhållanden med dem som han tydligen värdesätter mer. När han till slut märker att de lyckats sabba x antal kärleksförhållanden kanske han tänker om.
    Ja vi är överens om att man ska sätta sin partner före vänner och han måste bestämma sig, det kan inte hålla på såhär någon längre tid. Det jag menar är att TS måste hjälpa honom att bestämma sig, att hon måste stå upp för sig själv och inte låta andra styra. Det som komplicerar det hela är att det är en distansrelation, och de är svåra i största allmänhet och än värre när det finns en konflikt. Killen blir påverkad av sina kompisar, de finns där hela tiden medan TS är långt därifrån.
  • zemer
    Tecum skrev 2016-03-13 08:34:09 följande:

Ja vi är överens om att man ska sätta sin partner före vänner och han måste bestämma sig, det kan inte hålla på såhär någon längre tid. Det jag menar är att TS måste hjälpa honom att bestämma sig, att hon måste stå upp för sig själv och inte låta andra styra. Det som komplicerar det hela är att det är en distansrelation, och de är svåra i största allmänhet och än värre när det finns en konflikt. Killen blir påverkad av sina kompisar, de finns där hela tiden medan TS är långt därifrån.

Jag skulle ju snart säga att hon står upp för sig själv genom att göra slut. Hennes pojkvän väljer ju att tro mer på sina vänner än henne. Att han är svag och inte litar på henne är inte hennes fel eller hennes problem att fixa. Varför ska hon stanna i en relation där hon hela tiden måste bevisa sin oskuld? Nej hon förtjänar en kille som litar på henne och står på hennes sida.
  • plutten45

Ja jag måste alltid bevis min oskuld. Men han kollar på lägenhet här där jag bor men mm vet ju ej om det kommer bli så

Svar på tråden Ostabilt med min pojkvän