Droger bland Barnet
Hejsan.Jag har en familjemedlem (en syster )som har ett 4 årigt barn och hon tar troligtvis droger samt hennes sambo/pojkvän som är pappa till barnet.
Hon har blockerat mig på sociala medier sedan jag gjorde en orosanmälan på henne via socialen ( 1,5 månad sedan och jag fick höra via familj att det lades ner , dvs de besökte henne 1 gång och inget mer) men hon har nu klippt av kontakten av alla i min familj.
Jag vet att han slagit min syster, och har ett väldigt skrämmande sätt att bli arg på... samt suttit inne för narkotikabrott.
Men hennes och hans beteende visar att jag misstänker att dom båda kanske tar något tillsammans ?
Ska jag göra ännu en orosanmälan? sist ville jag vara anonym men då kom mitt namn fram och jag fick massa skit på mig själv? Och det kändes inte som att de tog mig på allvar..
Kan tillägga att familjen har ingen som helst koll på ekonomi och att hon sedan ringt till mig flertal gånger att de inte har mat till sitt barn, men vart pengarna tar vägen ville man inte svara på.
Vi har ingen kontakt idag för.. jag antar att hon hatar mig för att jag gjorde anmälan.
Jag har själv gett henne pengar till mat flertal gånger men... ja jag är väldigt orolig för barnet som sagt
Har ingen aning om Polisen kommer göra nåt eftersom jag inte har några bevis..
Jag vet att hon själv tog droger när hon var mycket yngre innan hon hade barn
(eller dvs hon provade på men inte blev beroende)
Vad skall jag göra ??
/Orolig syster